|
|
|
|---|---|
| Hej, har precis köpt alla delar till Org.Navigationsystemet till e39....är det nån där ute som har haft erfarenheter av eftermontering eller kan ge tips på nån som kan...Tack | |
|
Jag har inte ngn direkt erfarenhet av detta mer än det finns 2 olika, syftra du till eftermontage av skärm på svanhals eller integrerad färdmonitor i panelen? Alt 1 är ca 10-15 timmar alternativ 2 ca 30-40 timmar i ställtid för ett proffs. George naviguru här på foruemt har gjort det i ngn bil vet jag, använd funktionen sök inlägg ovan så får du se. Asken |
|
|
Hallo! Miguel: Jobbet går ut på att montera kabelstammen under mattan och förarstolen som kan vara tidsödande, andra moment är att koppla vissa signaler från Navi datorn till LCM och ABS/DSC/ASC modulen, detta innebär att patcha in nya pinnar i de befintliga kontakterna till dessa moduler (man måste vara försiktig!). Det är viktigt att ha hela kabelhärvan till systemet annars måste du bygga en sådan! (det tog 20 timmar för mig ...). Hör av dig till mig om du behöver mera hjälp. God Jul! George |
|
| Glömmde en sak. Efter monteringen måste systemet kodas av BMW för att få alla funktioner fungera (kostar mellan 500 - 1000). | |
| Tjena, tack för inlägget. När du nämner kabelhärva så har jag precis fått en tysk monteringanvisning i min hand, där nämner man en kabelhärva som jag har beställt, sen visar dom instruktion på hur man drar färddatorkablaget, därefter står det (i grova drag)att man också skall ansluta navihärvan med färddatorhärvan på en punkt. Men min bil är ju redan utrustad med stora färdd + tel. Fråga: kan jag anv. den befintliga färddatorkabelhärvan och ansluta navikabelhärvan med den?. | |
|
Miguel: Tyvärr, det ända du kan använda är den stora kontakten till radion som du kopplar till kabelhärvan som du måste skaffa fram. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.