|
|
|
|---|---|
Andreas |
Vilket sportsystem ger det fränaste ljudet på en E30 6:a? |
AC-Danne |
Orginal med ett regält hål i bakre dämparn. |
Andreas |
Jag förstår, ett sjuhelvettes hål. |
| Något med ett extraktorrör modell stort! Se bara till att bilen flyttar på sig också så du slipper bli utskrattad! | |
Andreas |
Man kanske skulle slita loss 3 stuprännor hos farsan och montera direkt på motorn. Nåväl, man får tacka för tipsen. |
| Såg just ett extraktorrör på www.jt-tuning.com till E30-sexorna för 3800 :-. Det kanske kan vara ngt för dig?? | |
Ted Hultqvist |
AC-danne har rätt... faktiskt :) om man sågar av slutrören precis vid slutdämparen, sen tar du borrmaskin eller nått och gör ut 1 hål i varje rör inne i ljuddämparen.. lika stort som tummen ungefär. det låter bra faktiskt... jag har min bil inspelad om du vill ha bevis :) |
| Om man sågar upp stora hål i luftburken får man ett grymt ljud oxå, när motorn arbetar mellan typ 3000-5000 rpm hör man när den suger luft högt som fan! :) | |
Andreas |
coolt... BMW ROCKS |
Ted Hultqvist |
Ja men det blir ju mycket bättre med direkt air filter... då är det ju inget fusk. då tar du bort hela luftburken och sätter dit ett löst filter. Motorn går bättre har jag märkt med det på. |
Ted Hultqvist |
Ja men det blir ju mycket bättre med direkt air filter... då är det ju inget fusk. då tar du bort hela luftburken och sätter dit ett löst filter. Motorn går bättre har jag märkt med det på. 323i 0-100 7-3 sek |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.