|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
Darkic |
Jag har sökt igen på mobile.de och hittat bland annat en 03/2000 som har den nya motorn så det stämmer inte att 170hk motorn sattes in 08/2000 |
|
Om du bara hittar någon enstaka av flera hundra så kan det väl vara så att de har råkat skriva fel. Ring till BMW och fråga så vet du säkert. Kolla i modellguiden till vänster. BMW byter ju knappast motor mitt i ett modellår, eller hur. /T.P. Länk |
|
|
Det finns över 44 miljoner i bilar i Tyskland så någon kan ha råkat skriva fel i deras mobile annons? ;) Har inte Motus bilar annonserat här innan? Under namnet BMW Bilar? |
|
| Innan ni köper en bil av Motus bil kanske ni ska kolla upp hur många bilar de har sålt enligt skattemyndigheterna... Om det nu finns något företag inblandat så säljer de inte bilar iaf... | |
| Var det inte Motus som blev utsparkade av BMW Sverige pga momsfiffel? | |
| Motus har väl aldrig varit BMW handlare? :) | |
|
Motus är numera Citroenhandlare, kan inte uttala mig om de har varit BMW-handlare eller inte. Men Citroen kanske tar tillbaka auktoriseringen om det visar sig att de myglar. Generalagenter brukar inte gilla när deras handlare håller på och jäklas med folk, det ger dåligt rykte åt hela bilmärket. //Lövet |
|
| Motus importerar manga av sina bilar. och har bytt agare for en tid sedan.... vad jag vet sa ar dem bra. Kanner flera stycken som handlat bil dar o alla ar nojda. | |
|
Hej alla, för att göra lite klarhet i det hela. Vi drev ett företag som heter Notoc Hb och hade en hemsida som hette bmwbilar.nu. När vi blev auktoriserade Citroen handlare så var vi tvungna att ha ett AB. Därför startade vi MOTUS BIL AB. Vi har aldrig varit Aukt. BMW handlare och inte heller haft något momsfiffel. Beträffande Darkic så har jag aldrig sagt något annat än 150 hk. Vi pratade däremot om hur billig försäkring på 150 hk.I annons och enligt regbeviset som han och ett antal släktingar tittade på vid de två tillfällen de var hos oss innan köpet stod 150 hk. De var ute och körde i totalt ca 1 timme. Detta var i våras och de betalade 180' för en Coupé -00 med Skinn, nya 17" m.m. Det är ett bra pris och det fanns inga 170 hk under 249000 då. Vi har idag ca 1.000 nöjda kunder. |
|
Darkic |
HAHAHA... Alltså jag kan inte fatta att ni klarar av att ljuga så där.. för det första körde jag bilen i 15min och fick informationen att bilen har 170hk och 125kw och den informationen finns på varudeklarationen som Mikael.H på motus bil ab har signerat. Sen så var det priset.. 180.000kr??? det var snarare 192.000:- JAG REKOMENDERAR ER ALLA ATT VÄNDA ER TILL SERIÖSA FIRMOR INTE FIFFLARE SOM MOTUS BIL AB!!! |
| Hur gick det? slutade det väl eller? | |
Darkic |
Nej tyvärr.. efterssom jagg inte kunde bevisa att jag fick varudeklarationen innan jag skrev på pappren.. så kan det gå när man handlar bil av fifflare... men iom detta så har jag sålt bilen och letar efter annat... detta blir en läxa..kommer nog inte att köpa bil från handlare mer varför betala mer när man kan bli lika lurad? bilhandlare är ju dom största lögnare |
|
Hästskojare.. Ett bolag till att bojkotta. Två bilar är fler än en.. |
|
|
Måste bara säga att jag har aldrig blivet med seriöst och trevligt bemött hos någon annan bilfirma innan än hos motusbil. Har haft många bmw o träffat på många skumma oseriösa bilfirmor med åren. I mitt fall så har de gett en seriös värdering av min inbytesbil. Gett mig kanonpris på däck o fälgar. Alltid varit hjälpsamma om det har varit något jag undrat över. ALLTID sett till att saker o ting fixas. Då jag bor i gbg o haft svårigheter att vara där på kontorstid så har de till och med hjälpt mig med däck o fälg mm på helgerna... Gå till BMW Gbg o be dem montera o skifta däck på en lördag. Ja eller hur säger de...... Nästa bil handlar jag på motusbil... Anders Wängström M-POWER! |
|
|
Say no more! Länk Ni som är nöjda kolla så att det är betalad moms i Sverige på bilen!!!! Länk |
|
| Någon som har lite färska erfarenheter av Motus? En sökning på hallandsposten.se ger en skrämmande dålig bild av företaget, ska erkännas. Citroën verkar även ha dragit tillbaka auktorisationen. Kort sagt ser det katastrofalt ut, men det kanske finns någon här som har annan info? | |
|
Även Subaru-agenturen verkar ha blivit indragen... //Chrille |
|
|
Här kommer en lite kort förklaring till de som undrar. I december 2004 blev vi bl.a anklagade för att inte redovisat moms och skatt på 22 fordon som vi skulle sålt under 2002. Vi har aldrig köpt eller sålt dessa bilar. Det visade sig nu att 4 stycken av bilarna finns i Sverige medan 18 aldrig har funnits i eller registrerats i Sverige. De 4 bilar som finns i Sverige har vi inte sålt och de som har köpt dem har visat upp kvitto ifrån vem de har köpt bilarna av. Av de 17 bilar som aldrig varit i Sverige så har 8 st av dem aldrig tillverkats. De chassinummer som har angivits är enligt Porsche, Mercedes och BMW aldrig tillverkade med de angivna modellerna. Ytterligare 4 st bilar är tillverkade under 2004. Enligt skattemyndigheten skulle vi har sålt bilarna under 2002 vilket är ganska omöjligt eftersom de är tillverkade 2004. Här kommer ett exempel: Skattemyndigheten påstår att vi sålt en BMW M5 (med manuell låda) i september 2002 med chassinr: GS57117. De säger inte till vem vi skulle sålt den till. Enligt BMW så är chassinr: GS57117 en BMW 540 Limousin byggd för USA med Automatlåda. Den lämnade fabriken i mars 2003. Vi har bett om en förklaring hur detta skulle kunna gått till men de vill inte kommentera det. Vi har överklagat till Länsrätten där ärendet ligger för tillfället. Har vi tur kommer det till beslut innan årsskiftet. Eftersom Skattemyndigheten tog ca 8.000.000 kr i beslag tills ärendet är avgjort så blev Citroen och Subaru oroliga att vi inte skulle kunna betala deras bilar. Citroen vågade inte fortsätta sammarbeta med oss eftersom de trodde att vi skulle gå i konkurs. Subaru gjorde likadant efter samtal med Citroen. För de kunder som vill ha nya Citroen bilar tar vi hem på beställning betydligt billigare än via Citroen Sverige. |
|
| Det måste väl finnas någon anledning eller förklaring varför skattemydigheten handlat som de gjort? Det är väl inte taget det rätt ut ur luften utan anledning? | |
|
Länk Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.