AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.009

Smarta annonser?: "Billigaste priset vid snabb affär"

Mr Apex
Ibland står det i annonser att priset är exempelvis "180 000-195 000 kr, billigaste priset vid snabb affär". Vad tror säljaren? Om han inte får bilen såld inom en vecka (=för högt pris)så höjer han priset till nästkommande vecka... Helkorkat, eller vad tycker ni?

Mr Apex
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jag tror nog att dom skriver så för att slippa få brevvänner... tex.

-----------------------
Min E30:
Länk
Håller med, helkorkat!

Vem tror han ska betala det högre priset? När man väl gör affär så går det ju snabbt, även om man kollat på bilen i flera veckor. Ska säljaren då försöka argumentera för att det var en långsam affär, och därför får du betala det högre priset?

/Kristian
sh
820
shu!
525i -91
Kanske för att säljaren tex tycker att priset, vi kan säga 100 000kr är rätt pris. Men om affären går fort så kan han släppa den 15 000kr billigare.

Då jag säljer och vill bli av med nånting fort, så brukar jag dra av lite från priset.

// Giv en olle! å gär`n rivar!
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
shu!, jo visst, vill man sälja snabbt sänker man. Men frågan är kanske vad som händer om en vecka, tror du priset HÖJS då? Antingen är man i brådrasket och vill sälja fort, det brukar normalt sätt inte gå över helt plötsligt, eller så hoppas man att köparen ska vara tillräckligt dum när man kommer med kommentaren , "näe, det priset var om jag fick sålt den snabbt, det fick jag inte så nu kostar den MER..." ...öh... funkar kanske för OnOff (specialerbjudanden) men nog inte i privatannonser.

------------------
Always Diesel
sh
820
shu!
525i -91
Meningen med att ge billigare pris vid snabb affär är juh att bli av med bilen fort, dock med viss förlust för en själv.

Men om den då inte blir såld snabbt så återgår man juh till det man tycker bilen är värd.

Så tänker jag iaf.

järnet
Billigaste priset?

Är det priset eller bilen han säljer?

Lägsta priset heter det. Ett pris kan aldrig vara billigt däremot kan det vara högt eller lågt, beroende på vem som värderar det.
sh
820
shu!
525i -91
Läs : "billigare"

Mr Apex
Se där, ännu en anledning att reta sig på dessa annonser... Sture Allén jublar liksom Horace...

Mr Apex
järnet
Ersätt "billigare" med "lägre" så blir det svenska!
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Jag får känslan att nånting är fel när man skriver så. Titta fort på bilen så du inte upptäcker felen så låter jag dej tro att du gjort ett klipp. Men samtidigt så har jag gjort några bra affärer riktigt snabbt...med bla motivieringen jag behöver pengar nu..inte imorgon för då har jag löst det på annat sätt.
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Det är ju bara dumt att man sätter ut det lägre priset i annonsen. Det är ju en sak om man är beredd att gå ner lite i pris om en köpare har pengar med sig och köper bilen "på studs". Men det behöver man ju inte skriva i annonsen, det skulle inte jag gjort iaf.

/// Ett halvårs abstinens...
Es
332
EsaPekka
BMW 635 -81
Ja, jättekonstig logik att det blir dyrare ju längre tiden går dvs. ju mindre intresse bilen röner. Rätt komiskt.

-------
Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Det är väl så att det är ett vedertaget uttryck i bilhandlarvärlden.Men var gränsen ska dras.
Men det btyder ju bara en sak, det finns prutmån.

MVH
Hasso
Länk

har själv gjort på det viset när jag sålt bilar.
Detta då jag antingen behövt pengar fort som attans för att kunna köpa annan bil eller bara velat bli av me raset.
Har det däremot gått nån vecka brukar jag ha missat att köpa den där bilen jag ville ha och då är det värre med att få den billigare av mig.

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Det går att ha kul med en snik-modell !!!
Hoppsan, läste visst inte riktigt ordentligt. Självklart sätter man ETT pris på bilen och utgår från det, att lista ut hur mycket billigare är upp till köparen att ta reda på ;)

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Det går att ha kul med en snik-modell !!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.