|
|
|
|---|---|
|
Blev häromdagen stoppad i en blåskontroll, polisen som stoppade mig gav en blick på dimljuset o halvjuset som var tänt sen kom han fram o bad om körkortet samtidigt som han frågade om det var stort läckage i avgassystemet, läckage undrade jag men så fattade jag så jag sa till honom det att det var en dieselbil (525TDS), polisen såg lite fundersam ut, sen sa han med ett leende....."diesel är detta en diesel?1, jag trodde att det var ett läckande system för jag hör nåt lite annorlunda ljud, jaja man lär sig nåt varje dag" Berg | |
|
det ingår nog inte fordonsteknik eller liknande i deras utbildning... /Henke BMW CS #5075 |
|
|
hmm...man tycker att varje människa som har det minsta intresse av bilar bör kunna känna igen en diesel på stört.... en polis bör väl också kunna göra detta, om han nu inte spenderar alltför mycket tid med pappersarbete :) "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
sebbe_bmw |
Men en BMW diesel 6:a låter lite mer mysigt än andra dieslar! Sebbe |
| En slant på att konstapeln var gammal. | |
Wizard |
Hehe, jo nog känner man igen en diesel alltid! Om inte annat så luktar det så gott:) Och Sebbe, 6:an brummar allt mysigt:) Bättre att dom är okunniga angående BMW dieslar, än tex lagen. Ozzman comet |
|
Skulle inte direkt vilja påstå att diesel luktar gott ... :) // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
sebbe_bmw |
Wizard: Jovisst, det är inga fel på ljudet på BMW:s 6 och 8 cylindriga dieslar! Inte bensinare heller! Sebbe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.