|
|
|
|---|---|
Predator |
Hej.När jag ska larma på min 525-93 så händer inget.Någon som har någon ide vad som är fel?Det är orginal larm,men c-låsstyrningen funkar klockrent. |
|
Har du fjärr till larmet??? Och hur försökte du larma?? Annars kan du ju försöka larma med att vrida nycklen till högern som du låser men ca 45 grder. Börjar det lysa dioden så är den larmat den finns uppe på ventilations galret på intrument brädan. Lycka till... MvH Bmw 4-ever |
|
|
Har nog samma problem med mitt orginal larm befarar jag... Fjärrisen i nycklarna låser dörrarna som de ska men larmet verkar inte aktiveras. Larm lampan lyser inte och inget ljud när man öppnar en dörr. Ska inte blinkerna blinka till när larmet aktiveras eller är det Carguard som har det så? Vart sitter hornet till larmet på en E34? Tack så länge, Danne - H U M A N R A G E - |
|
|
På nyare E34 så blinkar blinkersen när man larmar. Nyare bilar går inte larmet att manöverara med nyckel, det är enbart fjärr som gäller. Är du säker på att du har larm, det fanns enbart fjärrlåsning som tillval? Fat har du lysdioden i ventilationsgallret så finns det nog. Kolla alla säkringarna, även de under baksätet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erik- Har kollat säkringarna också om jag möjligtvis inte missat nån för att den sitter på nåt dolt ställe eftersom det rör sig om ett larm... Vet du möljligtvis vart den sitter? Min fjärr sitter i nyckeln. Den styr central lås såväl larm. Startspärren funkar PRIMA dock! Det sitter en sensor under min ASC knapp som jag måste deaktivera varje gång bilen varit avstängd.... men larmet? - H U M A N R A G E - |
|
|
De mest dolda säkringarna är de under baksätet till vänster. Där ska också finnas en box som är märkt DWA eller Diebstahlwarnanlage, kolla så att den finns och sitter som den ska. Fungerar innerbelysningen som den ska, tänds den när du öpnnar någon dörr och släcks när du vrider om nyckeln i tändningslåset? Startspärren du nämner är inte original, det infördes först januari 1995. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Problemet var inget problem... Alles good! Det visar sig att man först måste låsa dörrarna med den lilla runda knappen på nyckeln, SEN aktivera larmet genom att trycka på den fyrkantiga knappen. TVÅ moment. Om man trycker i fel ordning händer ingenting, därav antagandet att skiten var paj... Tack för hjälpen! Danne - H U M A N R A G E - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.