AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
520

Hur påverkar kompressor andrahandsvärde?

Kompressor kostar ju som bekant en del pengar. Men om man nu får för sig att så småningom sälga bilen, hur påverkar det andrahandsvärde då? Jag resonerar så här:
- Minus hos alla som blir rädda att man har kört bilen för hårt
- Minus för att det kan bli krångliga reperationer
- Minus för att det blir eventuellt problem med besiktningen ( fast det verkar som om alla med kompressor på denna forum har fått igenom det...)

+ Plus för att det blir en sjuhelvete av en bil

Och så tänker jag på att min bil är ändå en bil som inte kommer köpas av några familiefäder precis i och med det är inte den typen av bil. så då kanske är minus sidan inte så stark?

Vad tror ni?

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Minuskontot minimeras nog så fort en ev. spekulant provkör bilen.Kulfaktorn är skyhög och väldigt imponerade.Och koncepetet är ju bra utprovad och väl fungerande.Visst medför det extrakostnader, men kan man inte ta den så funderar man nog inte ens i de banorna, utan håller sig till en standardbil.
Men det är ju ingen garant för att få en bil i bättre skick och mindre hårt körd.Men en kompressorbestyckat bil får ju garenterad en smalare kundgrupp, men bör ändå värderas högre än normal bil.

MVH
Hasso
Länk

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag skulle tro att värdet i sig ökar, men den blir ju betydligt mer svårsåld.

Jeppe

A real gentleman never travels with less than twelve cylinders!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Vill du ha kul stoppar du dit en kompressor det är snart hjulklappsdags z3c jag tror inte du vågar:D
Asken
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Jag tror att många letar efter "unika" bilar. Sitter det en kompressor så kommer många att bli intresserade av din bil fast de egentligen är ute efter nåt annat.

/Edvard
BMW CS # 4503
haha, Asken, var det en utmaning? :-)

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.