|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle vilja veta om jag har nürburingpaketet på min m5t -92b. Det är en 3,8 och den har den gråa randen nertill och dom bredare bakfälgarna. Dessutom så har jag hittat nån sorts styrbox vid batteriet som det står edc på. MEN knappen som man ställer om dämparna med finns inte. Där sitter det en täckbricka. Dämparna har elektriska anslutningar. jag får inte upp nåt felmeddelade om att det skulle vara nåt fel på edc:n. Vad ska jag kolla för att lösa mitt prob. Köp en BMW. Då får du visseligen ta med plånboken en gång, men du får världens bästa bil på köpet! -=$¤CimmenpoweR¤$=- Länk Länk ICQ: 57377285 | |
| Atagligen så har du inte nürb. paketet, eller också har de pluggat igen det. Men det vekar inte troligt eftersom du har orginaldämparna kvar. | |
|
nivåregleringen har dom precis innan jag köpte den renoverat efterssom den läckte. Det har jag papper på. Så den borde vara i funktion. Är inte edc-styrenheten till ringenpaketet eller är den till nivåregleringen? Köp en BMW. Då får du visseligen ta med plånboken en gång, men du får världens bästa bil på köpet! -=$¤CimmenpoweR¤$=- Länk Länk ICQ: 57377285 |
|
| Hej!Det låter som om du har ringen pkt eftersom jag har nivåreglering på min och den är enklare än EDC.Nivåreglering håller bara bilen stabil i bakvagnen har ingen reglering av dämpning.Har du typ el-anslutningar på dina fjäderben har du edc.Nivåreg har bara en slang kopplad från benet till en ackumulator som sitter uppe under golvet som sen går till servon,men det gör även din.Du borde haft en brytare på konsollen.Kanske är din styrenhet kass så att de har kopplat bort den.Kabelstammen ligger vid kardantunneln fram till konsollen har jag för mig ha sett på andra M5:or.Sök längs stammen se om något kanske är urkopplat.Kollade mina elscheman men hittar inget bara 3,6:an.Kör lite detektivarbete.Sitter EDC benen på och är täta borde det ju inte vara någon jättedyr åtgärd att få sprätt på det.. | |
|
Hej!! Du har ett paket som heter plus detta är special till Touring M5 detta paket sköter sig själv ... OBS!!! det går INTE att renovera dessa stöttar.... Om dom är felande så for du en indikation igenom färddator som säger max hastighet 110mph/170km...Om du inte får detta meddelande så kan det vara casterstagen som sitter vid bakaxeln...Två st givare som MÅSTE belastas om du ställer om dom...Du kan även kolla med MOLINS BIL I SUNDSVALL dom fixade mig med samma sak Mecken hetter Peter...Han är expert på M5/M3.. Tyvärr har jag inte telenr::: Men ring mummerbyrån... Gott Nytt år på alla BMW åkare önskar jag er... |
|
| Marie:Pluspaket.Är det som en uppgradering av gammla nivåregleringssystemet.Har det samma fjäderben som EDC men annan styrbox? | |
|
Marie: Jag har inga fel på bilen, ville bara veta om jag har ringenpaketet eller ej... Köp en BMW. Då får du visseligen ta med plånboken en gång, men du får världens bästa bil på köpet! -=$¤CimmenpoweR¤$=- Länk Länk ICQ: 57377285 |
|
|
Nürburgringpaketet innehåller vad jag läst/sett på vår Touring, EDC, servotronic, 19mm bakre krängningshämmare. 9-tums fälgarna (M-system II) baktill är standard på alla M5 Touring. Det chassi/stötdämparsystem som sitter original på M5 Touring heter "Adaptives M Fahrwerk" och ställer automatiskt om via elektronik, EDC-kontrollen med S och P sitter inte i bilar med sånt system utan det är bara en panel där. Det står i instruktionsboken på bilarna allt det här. //Sniffer |
|
|
Sniffer: Tack för ett kanonsvar... // Gott nytt år Köp en BMW. Då får du visseligen ta med plånboken en gång, men du får världens bästa bil på köpet! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.