|
|
|
|---|---|
|
Har ni suttit hemma och funderat på hur er E30 ser ut inuti? Här är tydligen en som har gjort det, och dessutom suttit och knåpat ihop superdetaljerade 3D-modeller i datorn på hela blocket... Snacka om mkt fritid... Se: Länk | |
|
Ja nog har han haft mycket fritid alltid. Diggar stark bilden på kylarvatten behållaren. (Kan inte stava till expan*****kärl) :) "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
|
ja han va bra på att rita 3d modeller iaf ;) /Erik |
|
|
Killen e ju grym! =) Fast vilken tid det måste ha tagit att mäta upp alla delar ;-) Mvh Tobbe |
|
|
Om han har tillägget motion i caden kan han få prylarna att röra sig som en riktig motor i en stor sammanställning. Han kan kanske föreviga sig med en avi fil till oss andra med det längre fram.. Snyggt var det i alla fall, kanske ett ex. jobb. Därav tiden. |
|
ant |
kul sida han har i övrigt också. mycket fina bilder.. ===================== Länk |
ant |
hans e30 kommer att kosta över 1.2 miljoner svenska kronor när den är klar! enligt hans beräkningar. ===================== Länk |
M3 wanabe |
Ingen dålig sida eller? BMW + Brudar = Uppnåt Nirvana |
ant |
hahaha jag missade nog lite där. 120000 menade jag inte 1.2 miljoner. är nog för trött för att räkna matte... ===================== Länk |
|
Råkade trilla in på en sidosajt från den ursprungliga. Började diskuteras "double clutching". Någon som kan: Förklara! Snälla! |
|
|
double clutching = dubbel trampa Vid växling: 1. ner med kopplingen 2. ur med växeln, till neutral 3. upp med kopplingen 4. varvmatcha gärna 5. ner med kopplingen 6. i med växeln 7. upp med kopplingen. Ett måste om lådan är osynkad. Görs för att få samma varvatal på alla axlar. Saknar egentligen mening i en e30. |
|
|
Tänkte väl det! De hade beskrivit det på exakt samma sätt fast på engelska då. Tyckte att steg 3 och 5 verkade överflödiga, men det blir ju fler axlar som sätts i rätt varvtal är klart. Antar att Getraglådorna i de bilar jag har haft har varit för snabba och exakta som de är och jag därför inte insett vad det skulle vara bra för. Har ju dock aldrig kört osynkat mer än på backen. Får nog ändå ge mig ut och prova någon dag och se om det kan användas till något. Tack för beskrivningen! |
|
ant |
kan var bra när backväxeln inte går i. annars så var det ett måste på de gamla scania lastbilar som vi hade i lumpen... =) ===================== Länk |
|
ant: Men backen är väl syncade på våra bilar? Är 99% säker på att den är det på min i alla fall? Det stämmer! Så gjorde man på 939:orna om jag inte minns fel. :) |
|
ant |
ja backen är synkad på min bil iaf. jag läste i intstruktionsboken om att den inte skulle vara det men jag har uppfattat det som att den är det iaf. ===================== Länk |
|
Farsan hade en gammal VW bubla från 50 talet som hade osynkat låda. Han säger att det var ett helvete att byta till en bil med normal låda för man hade reflekserna kvar i flera månader... _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
ant: står på modellguiden oxå, att från -88:a tror jag, så fick alla modeller synkad backväxel "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.