AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.203

17" fälgar till E30

Krizzly
Har läst alla inlägg om för & nackdelar med 17" fälgar på en E30. Min egen åsikt är att 17" fälgar är snyggt och ska finnas på en bil.
Alltså styling går före acc, mm.

att tillägga är också att jag söker ett par snyggar fälgar helst 5 el 6 ekrade till min E30.
Är de någon som vill sälja sådana så hör av er.
//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Testa att lägga in en annons under köpes på BMW Börsen. Prova även att söka på 17" på BMW Börsen under säljes.

Mvh Per
Krizzly:
Håller med att de är snygg me 17" på en E30...och de här me acc tycker ja e lite fjantigt,acc blir inte så mycket sämre i mot om man har 15" på
styling ligger före viss utrustning självklart
17" passar helt utmärkt....
och acc är ju bara svammel man har ju "KD"
korsdrag =)

si
123
silwer
325IC -94
Jag har 18 tummare och AC =)
17" fälgar med 205-40 däck har samma omkrets som en 15" fälg med 195-55 däck. alltså, större fälgar = mindre däck. så man kan få samma acc även om man nu åker på 17" eller 15" !! Förstår ni vad jag menar? :)

Mvh / Richard

oo==00==oo
-------------
ant
slicky: det stämmer inte!
läs här får du se: Länk

=====================
Länk
Krizzly
Slicky...de låter ju vettigt!!

GOD JUL!!!

BMW ÄR INGEN BIL! DE ÄR ETT UNDERVERK!!!!
slicky:
självklart bibehålls omkretsen. Den får också enligt lag bara skilja 5% från orginal.

Lika självklart är det att du har fel om accet;)

Märks ganska tydligt vilka som inte är så gamla;)
Tre i den här tråden. Inget fel med det dock.

Håller med om att det är snyggare med 17".
Det är en fråga vad man prioriterar.
Silwer har fattat det;)

BMW är bara bilar, E30 är ett underverk!
Förresten, en anekdot:

Stressade en kille till att raca en gång.
Han var väl rund 18 -19 år. Han körde en 325i (88-91) med stora m-paketet, dtm backspeglar, 17" fälgar sänkt som bara den. Bilen var skitsnygg!

Grejjen var den att jag inte hade några problem att köra jämt mot honom raktfram, när det blev kurvor bangade han.

Jag körde min 318is, som var helt orginal.
Visa användare
130
Eber
325i -87
ILiveToRide:
Du är häftig ;)
Nejdå, det tror jag inte.

Brukar inte raca på gata, men jag testat hur väl min teori stämde.

Han kan mycket väl ha hållt igen.

Jag tycker inte heller att det är fel med stora hjul eller kjolpaket och så vidare.
Folk får göra som de vill med sina bilar och jag tänker inte klaga på dem, inte ens om de kör med guldfärgade ekerfälgar.
Tycker det bara visar på intresse och engagemang och sådant skall bara applåderas.
Men en del fakta kanske man skall ha klart för sig och ta i beräkningen, inte bara ignorera.

Rent utseendemässigt skulle jag också vilja ha 17" fälgar.

Jag är inte heller gammal. Enlig min flickvän är jag j****t omogen ibland också;)

Krizzly
17" ´s fälgar, vinge & ett fett tjolpaket de är det som gäller när man racar på gatan.

Tuffast bil vinner!!

BMW ÄR INGEN BIL! DE ÄR ETT UNDERVERK!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.