AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
470

Hur billig kan en 750 bli?

Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Man blir sugen när man läser 750 annonserna. Får man verkligen en rätt och riktig nittiotals 750 för dryga 30 K? Man får ju knappt en 316 för den slanten! Snart kostar väl årsförsäkringspremien mer än inköpet. Eller är dessa ex redan så dåliga av eftersatt underhåll att ingen varken har råd eller lust att ta igen detta? Är dessa bilar dömda att sluta som pilsnerbilar med bara dryga 10 år på nacken?
Trist utveckling är det dock

Salesman
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Att priserna är så pass låga beror på att bilen är dyr i drift (förbrukning, försäkring, delar och service etc). Har man mycket pengar köper man oftast en ny alternativt en "lätt" begagnad bil. Så visst är det mycket bil för pengarna.

roadZter
Prisutvecklingen är inte speciellt konstig eftersom ju billiagare en bil blir desto viktigare är det att den dessutom är billig i drift. Kan man tänka sig en mindre bil går det som bekant att ha en mycket nyare bil än en 750 för samma TOTALA månadskostnad.

/Simon
Mr
63
MrD
BMW 750 -88
jag gav 12000 för min... men det är en del at göra på den.. =)
mr..
Mycket bra svar genomtänk också DanneZeta........

lycka till
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Jag kör numera en E32 v8 i nästan "nyskick" för 50 K, Jämför jag med ex en Chev Caprice i samma årgång så hade det blivit en bil i mycket sämre skick för de pengarna. Jämför man sedan vad bilarna kostat ny i Usa så blir det ännu mer snett.
Ny Caprice -93: ca 18000 dollar
Ny Bmw 730 -93: ca 50000 dollar.
Så det är "röda" priser i Sverige på beg 7-ser.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
30.000 är ju knappast normalpris för en 750i -90-tals, men man kan ju göra klipp. Jag köpte min billigt, men det var många omständigheter som gjorde att det blev så. Sean är ju inte heller alla E32 som är billiga skrot, det finns många okunniga som säljer och inte har koll på något, då kan man göra ett klipp. Men entusiasterna som kostar på sina bilar och inte har den som rena bruksbilar skall såklart ha mer betalt.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!
Paap Reeder
Hej!
Bara som info:
Har under dryga året i Gula tidningen sett en annons från 018- området om en 750-89:a? med begärt pris på först 118´och nu förra veckan 98´. Sv. såld, gar mil (ca 12´mil?)o s v.
MVH /// Paap R
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
100.000 för en -89 är under alla omständheter åt h-e för dyrt, även om bilen i fråga skulle vara gjord i guld!

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.