AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
713

Ska det sitta en distans bakom kamdrevet?

Visa användare
42
Marshal
Projjekt etretti
Ska det sitta en bricka/distans mellan kamaxeln och kamaxel drevet? För som det ser ut nu så skaver kamaxeldrevet i gummitätningarna som sitter i överkant på topplocket. Men det är en glipa på 3-4mm mellan drevet och toppen.
Bilen som jag mekkar med är en BMW 320i -86:a med m20 motorn.
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Menar du dom u-formade tätningarna som sitter strax under ventilkåpspackningen?...sitter dom rättvända?...det ska inte sticka ut nåt på utsidan av toppen då dom sitter rätt..det större "kantiga" delen av tätningen ska vara vänd inåt topplocket...!
Visa användare
42
Marshal
Projjekt etretti
Ja just, dom ska ju sitta tvärtom. :-) Ibland är dom simplaste sakerna svårast att se.
Tackar!
Visa användare
42
Marshal
Projjekt etretti
En fråga till.
Jag böt topplocksbultarna från sexkant till torx, men jag fick inte med några brickor.
Med tanke på att torx skallen är ganska liten så känns det lite klent att köra utan brickor. Men samtidigt så täcker ju brickorna olje hålen.
Ska jag använda de gamla brickorna eller ska jag köra utan brickor?
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Ja för tusan,brickor måste du ha! Du kan ta dom gamla brickorna och lägga under...Jag hoppas inte du har momentdragit dom nya bultarna ännu...för isåfall är dom förbrukade redan..!
Visa användare
42
Marshal
Projjekt etretti
Jag har redan momentdragit bultarna, men som tur är så la jag brickurna under. *puh*

God Jul & Gott Nytt år på er allihop.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.