|
|
|
|---|---|
|
Vad är de små gummirören till för som hänger under bilen? De hänger lodrätt och är nån centimeter långa, ser ut ungefär som sugrör i gummi. Är de till för någon slags avrinning eller vad? Har lagt på en massa Body under bilen och täppt till slangarna, får väll rengöra dom sen om de är viktiga.....? Mvh Patrik | |
|
gissar på att det kan vara nån slang från exp kärlet till kylaren, iaf så är det nog dumnt att täppa igen dem de sitter ju där för att göra någon nytta iaf Joakim Eriksson |
|
BMW Kungen |
Har för mig att det är avrinningen från dropplisten som går innanför karossen, men är inte riktigt säker. de skall i alla fall göras rent. kan fasta massa löv å goja i dem, har sådana på scorpion oxå å de gör jag rent en gång om året vid den stora vår tvätten. Mvh /// Kungen |
|
Ok, dom är typ 3-4 mm i ytterdiameter, men jag får väll köra en pinne igenom dom sedan då, det sitter ju under hela bilen så det är nog inte till kylaren. Mvh Patrik |
|
|
Takluckan,luftintag fläkt,dränering baklucka,måste hållas öppna.Finns även avrinning för tankning. Länk |
|
| Det är dränerings utsläpp, för vatten som kommer in via kupevärmarens luftintag. Du bör se till att dessa inte tätas igen. Vad som kan hända då är, bl.a. vått inne i bilen. :-) Det hände med mammas mazda... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.