|
|
|
|---|---|
Esa |
Är det någon som har eller kan väga en 8" M5 fälg? ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ less is more! |
|
Jag har två varianter. 9 respektive 11 kg båda fälgarna är BMW orginal 17*8" ET 20. Jag har inte kommit fram till något svar var 11kg fälgen kommer från men misstänker att det är från en väldigt tidig M5:a!??? vanligast är nog 9kg /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 "BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an" Länk |
|
|
Fredrik: Är det kompletta fälgar du vägt,inkl fläktkåpan..?...det finns ju en 9x17tum oxå...det är inte en sån som väger 11kg..? |
|
WIKING |
En 8X17 ET 20 Gjuten väger 9060gr En 9X17 ET 22 Gjuten väger 9240gr En 8X17 ET 20 Polerad väger 8640gr En 9X17 ET 22 Polerad väger 9030gr Allt enl ETK:n Det är samma fälg på alla , både 3,6 och 3,8 när det gäller 17 ". SNART MED KÖHLER 2,5 |
|
perti: mina vägningar är gjorda med en gammal våg som inte är 100% exakt.....(skulle tippa på +/-100g) den fälg jag vägt är utan fläktkåpa och är 8" bred.... det syns skillnad på fälgarna....ekrarna skiljer lite bla.. vet inte varför det är på detta viset.......?!?! /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 "BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an" Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.