|
|
|
|---|---|
|
När jag tvättade bilen häromdan så såg jag att det rök om backspeglarna.... jag kände på dom ich dom var varma som f*n.... Ok jag har fattat att jag har elupvärmdaspeglar men vad går dom på.... Jag hade inget lyse på eller nånting.... + att det verkar lite konstigt att det är sånt lyx på en E30??? ----------------------- Min E30: Länk | |
|
Inte helt vanligt på e30,dom går på vid ca+8,jag har inga på 325an. Länk |
|
|
det finns mycket riktigt eluppvärmda speglar till e30, men det är inte vanligt...jag har elspeglar på min, men inte uppvärmda... hmm rätt praktiskt om dom automatiskt slår på vid en temperatur...visste jag inte! går det att eftermontera själva uppvärmningen om man inte har den ?? "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Tror säkert att det går bra att eftermontera,inte 100 på att det är fördraget på alla, Länk |
|
| Jag har eluppvärmda, urkopplade för tillfället dock | |
|
Tack för svaren... ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Jag märkte att detta finns även på min bil. Någon som vet om det var något slags paket så man har eluppvärmd låsmekanism och spolarmunstycken eller liknande också? Har hittills inte haft spolarmunstyckesfrysproblem (puh) och inte heller problem med låsen så jag har inte haft anledning att prova detta än. |
|
|
Nu har jag inte monterat isär några eluppvärmda speglar så det här är inte en 100%ig sanning. Dock misstänker jag att det funkar mha ett helt vanligt motstånd som till bakrutan. Motståndet alstrar värme som gör spegeln eluppvärmd, om motståndet går sönder eller håller på att gå sönder kan det bli väldigt varmt, det låter inte normalt att det ska bli så varmt som du beskriver. Det är bara en teori som sagt. /Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.