|
|
|
|---|---|
|
Halloj. Nu har jag bytt motor och vxllåda i min 740 e38. Ett missljud uppstor i lådan, skickade iväg turbinen på renovering, fick tillbaka lådan, nu är den monterad. Fortfarande kan jag höre ett litet litet missljud. Jag orkar inte byta låda en gång till. Vad kan den vara värd? NU är den tyskreggad, men jag skall besikta den efter Jul. Bilen är silvermetallic, maxutrustad, med exenon, TV, NAVI, PDC ASC Nivåreglering 18" BBS orginal, (nya däck runt om)buffelskinn svart, stolvärme, digitalklimator, softclose på bagagelucka, elstolar, fjärrlås, taklucka, mm mm. Maxad. Vad tror ni jag får? Jag vet inte än om jag vill sälja, i så fall ska jag ha en likadan men d kostar det ju en slant. Alternativet är en ny låda och göra om jobbet en gång till.... Bilen gar gått 14500 mil. Servicebok, instruktionsbäcker och allt det där finns. Som sagt, jag vet inte men kanske kanske... | |
|
Mycket vanskligt att värdera en bil som har ett okänt fel. Det kan vara allvarligt och bli grunden till en dyr reparation, eller så kan det vara något enkelt som man fixar lätt. Men en 740iA som beskrivs här i felfritt skick (givetvis svenskreggad) ligger runt 130-140.000 kr, sedan är det mycket svårt att bedöma hur mycket man behöver sänka priser pga. missljudet. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
Tjenare. Redan bytt motor & låda vid 14 500 mil? Priserna i tyskland börjar strax under 100, och det kanske kan vara en riktlinje att gå efter. Ev om du hittar nån som inte bryr sig om "skrapet" så kanske du får ut lite mer. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
bumper, du har kanske inte hängt med i mitt prodjekt, Jag köpte denna mil med en vevstaket uttitande genom blocket. Varför? PGA det legendariska felet att en bult till oljepumpen följt med kamkedjan upp. MOtorn tvärrlåste på utobahn = växellådan gick åt helvete. Men jag sattsar nog på en ny låda i stället...det blir billigast |
|
|
Priset ligger nog närmare 100 än 140 skulle jag tro. De är tyvärr på väg ner E38:orna. Men utrustning och miltal väger upp en del tycker jag. //Sniffer |
|
|
Hej igen. Oki doki. Det förklarar saken. =) Tror du tjänar mest på att köpa en ny låda än att sälja den med trasig. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Tror som "Sniffer", priserna på e38 har sjunkit mycket det sista halvåret. Som köpare skulle jag bedöma vad bilen skulle kosta utan felet och räkna på "worst case scenario" och dra bort det. /Simon |
|
| Så blir det nog. Man blir lite lack när det tar tid. Tobbe | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.