AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
422

Länsförsäkringar... *Suck* !

Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
Fick ett bud på 3.600:- helförsäkrat (2003) mm. i slutet av November. Fick försäkringsbrevet idag... där så står det 7.663:- och avtalet kom sent på grund av det var ett "Nytt avtal". Vad f-n kan man göra ? Muntligt avtal borde väl gälla här, precis som på andra ställen där man sluter avtal ?

/Jake
sv
15
svenne
325 Coupè-93
Blås dom när du får chansen
De
65
DeKå
323 CIA-00
Jake: Har du tackat anbudet du fick för sent? (vid muntliga anbud medges ingen betänketid såvida man inte har kommit överens om det enl. lag).

//DK
AP
188
APPCON
MB CLS55AMG
Regel: Begär ALLTID skriftlig offert!
Jake
Jepp, jag slog till direkt över telefon... väntade bara på inbetalningskort och avtalet(offertet)skulle komma. Istället fick jag det här(efter att har ringt 2 gånger)... 1 månad sent och saltad med 4.000:- !!!

Varför ska vi bilägare, stå för att försäkringsbranschen måste ta igen sina förluster från aktieplaceringar, som dom gjort med "våra" pengar... ???

/Jake
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Skumt att dom gör så här... på min premie hade LF i stället dragit av ett par hundra kronor jämfört med de muntliga pris jag hade fått på telefon när jag tecknade försäkringen.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!
De
65
DeKå
323 CIA-00
Jake: Ställ en fråga hos Konsunmenternas försäkringsbyrå! Länk

//DK
do
4
dollar
525i 95
Ja du , jag fick ett muntlig svar angående import av LF och sedan jag tecknat försäkringen och fick hem papper så gäller något helt annat. Jag ringer till LF men blir hänvisad till deras jurist som säger att han skickar papper på vad som gäller. När jag frågar om juristen kan berätta vad som gäller i den försäkring jag tecknat så får jag till svar att läs i pappret jag skickar dig. Tydligen kan det göra som de vill och tolka som de vill.
Ja
299
Jake
OK, nu är allt klart...
Förklaringen till skillnaden i fösäkringspremien är att min försäkringsmäklare angav fel regnummer till LF.
LF skickar premie för rätt bil och därefter detta kaos.
Mäklaren tog dock på sig skulden och betalade mellanskillnaden !
Det är skönt att kunna lita på en seriös försäkringsmäklare, som gjort mycket för att hjälpa till och reda ut misstaget samt att stå för sitt misstag.

Känns just nu bra, år 2003 är räddat... ser inte fram emot 2004!

Hälsningar!

/Jake
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Jake, är det så dyrt att åka 523-00 att du redan våndas för nästa år och höjningen (rätt pris) på 4.000? Välfärdsgnäll.

Copy
Ja
299
Jake
Copy: Nope det är lugnt... men gillar inte att få anbud på styva 22.000:- från Original Försäkringar. De bud som jag fått har legat mellan 7.600 - dryga 22.000, personligen tycker jag att även 7.600 är för mycket för en bil i 523 klassen och med min försäkringshistorik, jag ser inte att insatsen är rimlig med tanke på vad jag får ut av försäkringen (speciellt efter att ha läst vad som frånsäger sig ifrån). För nästa år är min strategi redan klar! Satsar hellre kosingen på att hålla bilen på vägen. Sen att alla inte är födda med guldsked i munnen och tycker att det är helt OK att betala överpris... har du polerat din sked Copy? ;o)

/Jake
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Jake; Bra rytet :D Var inte meningen som något påhopp, men jag blir ibland lite trött på allt gnäll över småsaker. Vi glömmer väldigt ofta hur det ser ut i vår omvärld och hur bra vi har det. Människor får mental härdsmälta och ropar katastrof för minsta lilla sak, du vet säkert vad jag menar. Polerat skeden? Nä, jobbar mycket, gör prioriteringar och ser till att pengarna räcker även till överraskningar.

Copy
Ja
299
Jake
Copy: Det är lugnt... jag förstår absolut vad du menar. Jag har inget emot att göra rätt för mig, men jag gillar att ha alternativ att välja mellan... har själv under längre tider varit i Sydamerika, USA, Asien och i stort sett hela Europa. Har upplevt och sett grymma orättheter där och här hemma, men också sett hur bra man kan ha det med små medel och bra värderingar, oavsett var man är. På det hela stora, när man kör BMW, så ska man vara glad att man har lyxen att få göra det... att sen trängselavgifter, bensinskatter och försäkringspremier tar död på en del av lusten, får man försöka acceptera, samtidigt som det är viktigt att göra allt för att främja livskvalitén (för mig är det bland annat att köra eller att mecka med min bil, "vardagen" blir roligare då).

Sköt om dig Copy !

Vi hörs...

/Jake
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Jake .... Du kanske fick ett pris på halvår o sen på helår eller ????;-))

Stjärnan under huven...
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
7.600 är billigt för en bil i 523 klassen tycker jag.
Själv betalar jag 8.800 för en sketen 320i -94...
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
He he he... kollade en M5 Touring -95 på Länsförsäkringar och den skulle kosta 10500... så för skojs skull kollade jag vad min iX skulle kosta, 11006kr!!!!
Jisses... jag är 31 och har aldrig varit vållande till en olycka eller tappat lappen. Bor dessutom i glesbygd!
Nja LF är inte billiga i alla lägen. Jo förresten.. iX:en är halvförsäkrad.

---------------
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
---------------

Hittills har LF varit billigast när jag kollat (under drygt 30 år iaf).
Jag betalar c:a 3800 för 528:an. IF vill ha 5250, Folksam 4751, Trygg Hansa 5700. De sistnämnda ringde upp i förrgår och ville räkna igen, då blev det 5600. Tyvärr, det hjälper inte med löfte om bonus och rabatter hit och dit, det får man hos LF också.
Att bolagen satsat sina (våra) pengar i aktier får vi nog vara tacksamma för när det gick "bra". Skillnaden är hur skickligt de placerar, riskspridning, hur stor del av totala kapitalet osv.
Skulle de haft enbart bankränta under så där tio år tillbaka så hade vi haft högre premier är jag rädd.

FP
Ja
299
Jake
Folke: Fantastiskt bra priser du fått ! Har du helförsäkring 0ch helårsförsäkring på din 528a hos LF ? Vart bor du, hur gammal är du (syns inte i din profil) om inte annat kan du väl ge oss en grov "orientering" ?

/Jake
Deliq
>Jake
Inte är väl du 97 bast som det står i din profil, eller...
;-)

M V H // Deliq

**___**

"Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.