|
|
|
|---|---|
Azurblau |
Har en 750iAL-90 med originallarm och som så många tidigare saknar fjärr. Var inne hos en billarmfirma som sålde "Universal fjärr" för ca.450.00, denna var programmerbar men var enl. personalen beroende av signalen från den gamla fjärren. Då tänkte jag, är det samma signal som bilen ger ifrån sig vid prog. av orig.fjärr? Detta kunde inte killen svara på och var inte villig att prova heller. Har någon nå'n som helst erfarenhet av detta? Få tag på beg. orig.fjärr verkar körigt. Man lever bara en gång, tror jag..... :-) |
|
En helt ny fjärrkomntroll kostar ju bara 2000 kr på BMW, bara att slå till! Nja, det är lite väl dyrt, jag är jakt efter en orginalfjärr, men det verkar som du skriver inte så lätt att fixa. Om en universalfjärr funkar vet jag ej, men tänk på att orginalfjärren är infraröd, och jag tvekar på om det så vanligt till andra larmfjärrkontroller. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
Kolla på skroten...där kan du nog få en för ca 500:-, skulle jag tro..sen är det lätt att "omprogramera" den, det ser du under "Gör det själv", jag köpte själv en ny på BMW i sommras för 1750:- men det var inkl. nyckeln som är infälld i den. Peo |
|
|
Köpte en av Länk för 250:-.Men han har tydligen slut på dem just nu. Har försökt att köpa en på skroten. Men de är inte villiga att endast sälja nyckeln, utan endast med tändningslåset för 2000:- tillsammans. Köpte ett färdigt ämne (code) hos BMW för 200:-. Dvs. 450:- för komplett fjärr med nyckel. Fungerar perfekt ! Mvh.Patric |
|
Azurblau |
Tack för era snabba svar, jag tror jag letar efter en originalhistoria på skroten eller likn. Man sitter ju inte i sjön direkt men man skulle väl inte köpa ett dyligt bilmonster om man inte var någon form av prylgalning, då kan man ha svårt att leva när man vet att det finns möjlighet med fjärr och man är utan. GOD HJUL å så på er likasinnade....... Azurblau mit käse und knödel....... //Mårten:-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.