|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon som är uppdaterad på bra "gör det självtvättar" i Stockholm? Gärna då med lyftar där bilen inte hänger i underredet. Pat | |
|
Macken (OK tror jag att det är) vid Kymlingelänken/E18 är bra. Lyftar och allt annat man kan behöva. Rekommenderas. /Rogge |
|
|
Alla Uk gds är väl mer eller mindre bra. Strong rek på Ok Lidingö samt Ok Viksjö i Järfälla. |
|
|
Tack för tipsen! Ha en trevlig helg! |
|
| Ok Lidingö är en av de få fräscha gdsen som player säger. Viksjö, Vällingby, Rinkeby, Solna you name it är smutsiga, ofräscha och försedda med de sk SJspåren dvs lyftar... | |
|
Asken: Senast jag var på Vällingby höll dom på att renovera hela gds:en. Håller med om att det var grisigt tidigare, men nu blir det nog bättre. Dom hade skaffat finurliga "rullande tunnor" med höjbar tratt, funkade kanon vid oljebytet. Inga kladdiga hinkar längre. ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Tyvärr så måste vi ju dela GDS-hallarna med de som försöker hålla sina 244:or rullande. Generellt är dessa hallar oljiga och dåligt städade. Slangarna full med olja. Det sista jag skulle göra är att dammsuga med en slang som har legat på ett oljigt betonggolv innan den skall in i min bil. Finns det inga GDS-hallar enbart för biltvätt? (Som på den gamla goda tiden). /Mats |
|
| Ok Lidingö mitt emot Lidingö stadshus och centrum har inga lyftar om jag minns rätt. | |
| Tycker inte att det är så farligt om tvätthallarna är skitiga. Man behöver ju inte ligga ned på golvet (som 244-ägarna gör :)). Jag har ännu inte varit i någon "ren" tvätthall och eftersom det antagligen skulle vara väldigt svårt att hitta någon sådan ser jag ingen idé att lägga tid på det. Självklart är det bästa och trevligaste (och billigaste) att tvätta i eget garage, men för mig som inte har det fyller även en smutsig tvätthall sin funktion. | |
|
För tvätten är det OK så länge man inte får slangen mot kläderna eller mot bilen. Däremot är det otänkbart för mig att dra in en oljig dammsugarslang mot skinnklädsel och velourmattor. I och för sig har jag varmgarage hemma för dammsugningen, men det vore ändå trevligt med en ren tvätthall. För ett antal år sedan var det inga problem att finna hallar för enbart tvätt, men idag är de flesta kombinerade med lyftar och då kommer oljorna med också! Som kuriosa kan jag nämna att min morfar hade en Koppartransmack på sxtiotalet. Han inspekterade tvätthallen efter varje tvätt och ålade den som tvättade att spola rent och hänga upp slangarna efter sig. Vissa kunder försvann, men han fick dessto fler nya på sikt! Men det var som sagt historia det... /Mats |
|
|
Statoil i Kunges kurva på Skärholmens sidan av E4/E20 hade en tvätthall tidigare där man kunde tvätta bilen för hand och med polett-högtryckstvätt. Skylten sitter fortfarande uppe ovanför dörren. Dock har jag inte varit där på många år och tvättat så jag vet inte säkert om den är öppen. Då var det bara biltvätt och inget annat tidigare, dvs rent och snyggt. Och du betalade bara för poletterna för högtrycket och inte per timme som hos OK. Bra för en sölig och nogrann person som mig. ///Nicklas BMWCS# 4748 |
|
|
OK i Farsta är oxå fräsch. Kör ner i källaren. Mekplatser på sidan. Rena tvättplatser utan hissar. Dammsugaren står separat på ett torrt ställe(du kör bilen dit) Stong rek. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.