|
|
|
|---|---|
|
jag har en 325 ia 87 och undrar vad för oktantal som gäller? blyfritt? | |
|
Har du katt så får du absolut inte köra med bly...... Tror nog du kan köra på 95, borde inte vara några problem. Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
bara en liten detalj,det var väldigt många år sen dom slutade med bly i bensinen...väldigt!! D är fegt o släppa gasen! |
|
Sipp |
??? var det inte förra året? |
|
Nä Bensin med riktg bly har varit förbjuden i många år,förr användes bly som smörjmedel ,men ersattes sen av nått annat vet inte vad på grund av miljöhänsyn lr nått,vet inte när det var men det var längesen,numera så har dom tagit bort allt som smörjer ur bensinen så man kan köra på vilken oktan man än vill,den som plånboken tillåter alltså! D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Finns det inte risk för att motorn spikar lr nåt om man kör typ 98 i en bil avsedd för 95? //Koffe |
|
|
nej men tvärt om... om du kör 95 i en bil som vill ha 98 kan de knacka... jag tankar alltid 98 i min M3a. har dock visa funderingar angående vilken bensin som e bäst? jag brukar tanka på Statoil men ytdligen ska Shells bensin va bäst? /Jonas |
|
|
Men om man säger bly så fattar folk vad man menar, sen om det är blyersättning spelar väll ingen roll........ Mvh Patrik 325i -92 |
|
powsgli |
Har hittat följande på nätet: Kan inte köras blyfritt: 316i M10 <88 318i M10 82-84 320i M20 82-84 320iS S14 <92 323i M20 82-84 325i ingen uppgift men bör väl vara som 320 och 323. M3 Alla 85-89 Det borde väl gå köra på 95 eftersom M10 och M20 vad jag fattar senare modifierats enbart materialmässigt (ventiler etc. + katalysator)för blyfritt. SGL320i |
|
sandgren: nä det stämmer,tänkte bara på peka lite,som den besserwisser man är =) D är fegt o släppa gasen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.