AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.006

Förbannat, påkörd av en smitare, hur ska man lösa detta?

J.Brännström
hade bilen utanför lägenheten, så får jag se på morgonen, att fronten är sprucken och trasig, nån jävel har backat på den.. och inte lämnat nån lapp lr nåt.. fy helvete så less jag blir..

biljäveln är bara halvförsäkrad eftersom jag haft den i garaget och skruvat i typ 2 månader...

vad är det som gäller för halvförsäkring?, får väl itne ut ett skit antar jag...?

inte ens om jag anmäler det som skadegörelse?.

helvete..

/mvh Johan
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Anmäl det först och främst till polisen som en smitningsolycka...

mvh//Erik

Ancilla, face mea laganum!
max f
anmäl det som en smitning till polisen som erik sa.
sen kontaktar du bara försäkringsbolaget ditt så tror jag det finns någon pott för smitningar så du slipper betala någon självrisk eller bli av med bonusen.

förutsatt att du stod rätt parkerad med hjulen innan för rutan.
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Va inte så säker att det bara är att anmäla parkeringsskadan. Jag råkade själv ut för en liknande situation och där betalade Trafikförsäkringsföreningen som det heter 800:- av min självrisk, resten fick jag stå för och då var min bil ny.
Har du nu bara halvförsäkring kan det bli problem men anmäl detta i första hand till ditt försäkringsbolag och naturligtvis till polisen. I grund och botten är det en smitning från trafikolycksplats.

NoFear
Parkeringsskador anmäler du direkt till en av trafiskadeföreningens besiktningslokaler. Där brukar finnas både polis och besiktningsmän. I regel tar dom kostnaden minus cirka 1800:- i självrisk. Alltid ett plus om du kan dokumentera skadan på plats samt vittne som styrker det hela. I Malmö har vi en
Drive-in station som sköter hela klabbet hur smidigt som helst. Du kan själv välja var bilen skall lagas oxå.

Detta gäller iallafall i Malmö och det borde ju vara likadana regler i hela sverige. Har tyvärr fått använda mig av denna funktion 2 gånger i mitt liv.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Gu
6
Gustaf S
740i (E38) -95
Du kan anmäla det som smitning, men frågan är om det inte var avsiktlig skadegörelse.

Det verkar som att man inte ska få äga en BMW i jantelagens Sverige.
Plötsligt förstår jag min farfar som hade hagel bössan i sängen när han sov.
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Alla skador som orsakas av okända fordon betalas av
Trafikförsäkringsföreningen. Dom tillämpar numera en
självrisk på 1800 kr. Det viktigaste är när man råkar
ut för en sådan skada är att dokumentera den direkt. Flytta inte bilen och ring polisen. Kan polisen inte komma ta foton och ta med ett vittne för säkerhets skull som sett skadan på plats. Kör sen till polisen och gör en anmälan.
Ras.mus
Vad händer om man som jag har en lite äldre bil och den blir krockad i fronten. Jag vill ju inte slänga ut 1800:- !! Någon som vet hur det funkar då?
Ehhh... jag tror inte dom är snällare mot dig för att
"Jag vill ju inte slänga ut 1800:- "

Oavsett vad du har för bil så kostar det dig minst 1800:- Om du inte har någon slags specialförsäkring.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.