|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada ,precis hemkommen efter en 1300mila resa runt Europa, bilen funkade helt perfekt,har svårt att tänka mig en bättre reskamrat än en BMW, :-) lite smolk i bägaren dock, min bil kissar??,det är spolarvätskan som sprutas (högtryck) ut på varje sida undertill i framkant (ej från strålkastarrengörningen) detta gör den när man står still med tändningen på,men även när tändningen är av och larmet på!! Vet ej om den gör det under färd? Det går ej heller att bestämma om det finns ett mönster i det(ex vid full behållare,osv )utan den verkar lätta på trycket när den vill.Snälla hjälp....det känns jobbigt att fylla på spolarvätska för att nästa morgon mötas av ett ping och texten "Washer fluid low"..... en Bmw är en Bmw är en Bmw är en.... | |
Paap Reeder |
Hej! Har inte en så ny Bumse som Du men på min M535/E 28 sitter det en backventil till varje strålk. tork. Blir gummit i ventilen trött ..kissar den .... Kan vara också ett smutskorn som gör att backstruten i ventilen "glipar". Blås rent. MVH /// Paap Reeder |
| hej Paap Reader,det var min tanke oxå i början,men för en halvtimme sen så bevittnade jag spektaklet,vad som händer är att det låter som spolarvätskemotorn går igång(fast tändningen är avslagen och larmet på)och med högtryck.... sprutar ut spolarvätska framför framdäcken. försökte böja mig ned för att se vart ifrån det kom, men det stänkte o skvätte för mycket så man kom inte tillräckligt nära...undrar om det sitter ngn tryckutjämningsventil där, som kan vara defekt eller ...... M.V.H Dexx | |
| Någon annan som känner igen problemet ,eller har några ideer..?? Tacksam för hjälp... | |
| Är det verkligen ingen som har råkat ut för något snarlikt..?? om så är fallet så måste man vara unik ;-).......M.V.H Dexx | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.