|
|
|
|---|---|
|
Var och provkörde en 318is...92:a...importerad...14k mil...fulldokumenterad men alla (!) kvitton (även i Tyskland) Jag, som tidigare endast kört min superslöa 316i (första bilen) märkte faktiskt ingen jätteskillnad. När man trampade "plattan i mattan" så verkade det precis som om det var en fördröjning innan bilen "fattade" att det var dax att köra max. Kan detta vara ett tecken på att det är ngt fel? När man väl kom upp på 4000rpm så var det dock mycket mer kraft än i 316. En annan fråga: topplockspackningen var bytt vid 12000 mil...vad säger mig detta? Att bilen kan ha varit hårt körd? Sista fråga: Kan ett komprossionstest (tror jag det kallas) av motorn vara nödvändig innan köp? Väldigt tacksam för svar. Vänligen, Jarod | |
ant |
en m42 motor som det sitter i en 318is är en högvarvig motor. den ska ge max vridmoment vid 4600rpm om jag kommer ihåg rätt. max effekten får du först vid 6000rpm. så visst känns den slö vid lågfa varv. min motor har ingen fördröjning alls vid gaspådrag. vad det kan bero på i ditt fall kan jag inte svara på. att topppackningen är bytt kan bero på att motorn övervarvats när motorn har varit kall. men eftersom bilen var fulldokumenterad så borde du väl kunna läsa dig till varför en är bytt? att göra ett kompressionstest innan köp är aldrig fel. detta kan ta fram dyra fel i motorn som annars kan vara svåra att upptäcka. ===== Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.