|
|
|
|---|---|
|
Någon som testat sådana basar i E30, och isåfall med vilken låda?? Jag lyckas inte med att få mina att basar att låta bra!! MVH/ Razer | |
|
Vad har du för låda till basarna? Är ditt bagautrymme slutet (ryggstöd och hatthylla i plåt)? Värt en titt?!? Länk |
|
|
Jag har ingen plåt bakom stolarna, och lådan är på 55l och sluten. Det sitter en vägg mellan basarna så de har liksom en låda var!! MVH/ Razer |
|
|
Jag hade 2 likadana basar och de satt i en portad låda på ca:60l och spelade riktigt bra och jag har för mig att basarna inte trivdes speciellt bra i slutet så prova med att porta lådan / lådorna. Hur står lådan nu? för du kan oxå prova dig fram lite med att flytta på låda i skuffen och prova med att spela med basarna bakåt / framåt och lyssna på vad som låter bäst. Värt en titt?!? Länk |
|
Krizzly |
Jag har 1 sådan bas i min E30:ia. Tycker att den låter hyffsat. Lydet påverkas ju oxå av, steget du har. Tex vilka kablar du har, mellan stereon & steget. Klarar steget av basens kapacitet. Har du provat att brygga ut ljudet?? Även lådans utformande har ju betydelse. Jag kör med en öppen låda och tycker att de fungerar bra. Tipset är att du kanske skaffa isolatorer (om du nu behöver de) de gjorde då iaf att jag fick bättre ljud i min bil. PS: NÄR DU HAR STÄNGD KUPÉ I BILEN SKA DU ALLTID HA BASEN/ARNA VÄND IN MOT KUPEN FÖR BÄSTA LJUD. DÄREMOT OM DU HAR EN ÖPPEN KUPÉ SÅ SKA DU HA BASRANA VÄNDA UTÅT MOT LUCKAN. FÖR BÄSTA LJUD. BMW ÄR INGEN BIL! DE ÄR ETT UNDERVERK!!!! |
Renstark |
Jag har samma problem. Har en audiofil power 12" med steg till men jag får nästan lika mycket bas med bara mds 6x9orna i hatthyllan. Funderar på att sätta in ett basreflexrör genom hatthyllan och hoppas på att det blir en liten förbättring. |
diamantsvart_bmw |
Fattar inte att det ska va sånt problem med basarna, jag har en 12:a i portad låda som spelar in mot cupén, portarna är riktade upp mot hatt hyllan, jag driver det med ett mono kopplat steg och kör framsystemet på en sony mP-30 tror jag den heter. basen låter kanon vill jag ha lite extra så fäller jag ner armstödet bak. Länk |
Hardbaronen |
Jag har en bandpass låda i 4:e ordningen....vilket innebär att porten från lådan går upp genom hatthylan! så har jag förstärkt hatthyllan med 16mm mdf-skiva.....Tävlar med mitt billjud å de kan inte bli mkt bättre bas i en E 30 med en tolva. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.