|
|
|
|---|---|
| Undrar om det blir bättre respons på låga varv om jag slänger i ett chip? Och isåfall vilket är prisvärt/bäst? | |
| köp av qvarnis www.itsfun.nu 1500kr | |
|
Montering av UNICHIP och injustering på rullande landsväg gav mycket bättre respons på låga och mellanvarv på min M5 -95! Per L |
|
| Är det svårt att sätta in själv? Bor i umeå finns det nån som gör det i Västerbotten? | |
ant |
Unichip kan du inte montera själv. den måste mappas upp av någon som kan och har tillgång till rullande landsväg. här kan du läsa mer om unichip. Länk ===== Länk |
|
525Kingen: Bil och Trim i Umeå AB, 090-62018 monterar Unichip. ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 Understeer is where you hit the wall with the front of the car and oversteer is where you hit it with the back |
|
|
525kingen: Inte svårt att montera, istickschip. Behöver ditt box och chipnr om det ska gå och skicka. Intresserad maila jocke@itsfun.nu God jul!/ Qvarnis |
|
|
Per L : vad hamnade notan på då ? 6000:- eller mer ? och hur mycket gav det ? _____________ Länk |
|
|
Jag monterade ett Motornordchip+filter i min 525:a -95, kostade 2.800:- har jag för mig (>3 år sen). Märkte inte nån skillnad.. /B Mvh /Bruno Länk |
|
ant |
det beror nog lite på vilken bil som modifieras. min 318is fick märkbart mer effekt när jag chippade den. men då ska m42 motorn inte vara optimerad från fabrik. annars så är det ett högre varv som gör att man kan anse att en chippning kan vara värd de pengar de kostar. kan tillägga att mitt chip kostade bara 600 kronor då jag köpte det från tyskland av en kille som brände det själv, en kopia på bmw´s grupp n chip. ===== Länk |
|
Motornord borde inte få sälja trim , dom kan absolut ingenting... tur man slipper ha nåt med dom att göra igen ! _____________ Länk |
|
|
pirat-delar är de dock bra på E28 M535i TwinTurbo |
|
|
Wrath: 1) Det kostade knappt 7000 kr 2) Jag satte i ett UNICHIP i min M5 -95 i våras! Visserligen fick jag dom där 20-30 hästarna till (på toppvarvet) men du kommer säkert inte bli imponerad av skillnaden jämfört med förut, om du försöker vara objektiv! Varken vad gäller toppeffekten eller accelerationen! Däremot blev den som en helt ny bil på låga och mellanvarv där responsen är mycket bättre. Jag vet att det inte blev så mycket mer hästar där heller men i körbarhet (det där som man uppskattar när man åker "till och från jobbet") känns det mycket bättre. Det är fler än jag som beskriver sin M5:a som "seg" och ovillig att accelerera från runt 1000-1500 rpm och uppåt 3000-4000 rpm på delgas och dom där små, små ryckningarna hela tiden vid jämn gas vid 60-100 kph! Nu har i alla fall inte min bil dessa symptom längre! Per L |
|
|
Jag tror det kommer att ge HUR MYCKET som helst för min ger 0 effekt efter 4900 rpm ! den får för lite soppa och tändningen måste höjjas och då är det bara en mappning som gäller... men jag skulle få tillbaka alla pengar om jag inte var nöjd... eller bromsningen skulle jag få betala typ 700:- så det kan ju vara värt hoppas dom håller vad dom lovar ! =) _____________ Länk |
|
| upp ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.