AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.025

e28,roligt mätarstrul...? M535 1987

ma
21
mackanz
M535i vit -87
Förut funkade inte varvräknare,temp, bränsle och förbrukningsmätaren som de skulle,varvräknare kunde slå till ngn gång o tempmätarn stod rätt ibland!Hastighetsmätaren fungerade..

Bytte batterier,då helt plötsligt stod tankmätarn i botten o temp mätaren var död.

Blev less,köpte ett begagnat instrumenthus.
Nu fungerar allt kanon utom hastighetsmätaren...blir snart helt j :( !?!

Tar jag hastighetsmätare från mitt gamla instrumenthus fungerar det ändå inte, o sätter jag dit nya hastighetsmätaren på mitt gamla hus så funkar det så mätaren är det inte fel på.

Bägge husen ska vara från 1987 års M535.
Men d är olika design på själva stora kretskortet ,batterierna sitter uppe på mitt gamla o nere på nya huset,temp o tank mätarna sitter kopplade på annat sätt på nya(med böjlig el plast kabel).
O där man sätter enkel kabeln(bredvid kontakten bakom hastighetsmätaren),grön på min bil, finns text på nya huset,ex tempo osv .o div smågrejor som att nålen på varvräknaren kan falla ner utan stopp på nya huset o inte på gamla för där sitter ett litet stopp,pinne.

Finns d ngt man kan göra,bygga om elr...

redbull
hade samma problem på min försökte också pussla ihop mina två instrumenthus lyckades aldrig.. körde utan varvräknare.. ifall du behöver ett hus till så kan du få mitt gamla där ska allt utom hastighetsmätaren fungera...

stora kukar ska gå trögt!
na
192
nallebjorn
525 (e34) -91
Om man använder ett annat mätarhus så måste man se till att kodnyckeln är samma (dvs den lilla svarta plast saken på baksidan av huset).

För att hastighetsmätaren ska funka så måste den ensamma sladden (med den gröna kontakten) vara inkopplad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.