|
|
|
|---|---|
jeppe_L |
nån som har nåt tips på en luft bilder men skönt ljud i??? |
|
Om det är ett luftfilter som ger skönt insugsljud du syftar på så kan jag rekomendera ett koniskt från Green Cotton. Betänk dock att ett sportluftfilter drar in mer skit i motorn än ett original. ///M vh Kalle H, BMW CS(syd)#5120 ______________________________ Länk |
|
ant |
japp, nofx16 har helt rätt. jag har ett sådant på min bil och ljudet är riktigt fint. finns på Länk eller på Länk ===== Länk |
| Vilket är Green Cottons bästa filter? Ger Twister samma härliga insugsljud som de koniska? | |
| Om du söker lite hittar du kanske en tråd om insugningsljud. Där fanns i alla fall tipset om att sätta en liten 45gradersböj i typ rostfritt, omkring 3tum i diameter, mellan det öppna luftfiltret och luftmassemätaren. Det verkade som att detta gav ett kraftigare insugningsljud, en trevlig julklapp om det funkar, inte sant? | |
ant |
jag tror inte twister ger samma insugsljud som ett vanligt öppet filter. twister har ju en kåpa över själva filter delen så den lär ju dämpa ljudet en aning. ===== Länk |
|
Var behöva betala extra för ett green cotton filter? Jag har ett JR open air filter under min huv . låter hur fint som helst. Kostade 525:- på www.nfs.nu ------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.