|
|
|
|---|---|
|
Jag är inte alltför kunnig när det gäller bilar, så den här frågan kan vara lite konstig. Jag tänkte ändå att jag ska ställa den här. Eftersom det verkar finnas en massa kunnigt folk här. Det susar nämligen svagt, från vänster, (låter som att det kommer från där servon sitter) när jag segdrar vid 3000+ rpm. Är det normalt på en '88 325i? Kan det vara något med servon? Kanske rentav fläkten som följer varvtalet? Det skulle väl isåfall inte låta från vänster? Mycket tacksam för svar. m v h Samuel | |
| Detta kan ju verka skitdumt, men har du kollat om det inte är din stereo som tar upp störningar från tändningen? Då kan man få lite "turbo-sus" på mellanvarv (jag har det iallafall). | |
| Tackar. Jag ska ut och kolla det nu. =) | |
| Det e samma på min 320i -88. när man varvar drygt 3000 så börjar det susa från stereon. stäng av den å problemet e löst!! | |
| generatorn? | |
|
det ljudet som ni beskriver är ju vanligt vid bilstereobyggen, om man inte jordar korrekt så kan man få generatorvin i högtalarna..... det låter som om du har ngt liknande. Låter det från servon ?? har du kollat vätskenivån samt servoremmen (tror att det finns en sån)... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
| Vad gäller vid jordning av stereoprylarna om man har detta vinande ljud i högtalarna? Jag har det i min 328 -96... Tacksam för tips på hur jag kan lösa problemet! | |
|
Kan också uppstå om någon signalbärande kabel dras för nära eller parallellt med en strömförsörjningskabel. Då induceras störningar. |
|
ant |
vid jordning av bilstereo ska alla komponenter jordas på samma jordpunkt. mät upp en jordpunkt i karossen som har så lågt motstånd som möjligt. för klena kablar kan också var en bov i detta fall. samt som ILiveToRide säger att signalkabeln har dragits för nära strömkälla/strömkabel. ===================== Länk |
| Hade samma ljud från stereon, men av någon anledning försvann det av sig själv... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.