AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
526

Min 328 blir 3 år i Feb - VAD SKALL JAG KOLLA?

AP
188
APPCON
MB CLS55AMG
Har sett en hel del mer eller mindre skrämmande berättelser om spindelleder, länkarmar, bakaxlar, fläktkmotstånd, goodwill/icke goodwill.
Nu blir min 328Ci 00:a 3år i Feb. Den har nu gått 7.900 - det är nära - så nu till snabbfrågan. VAD SKALL JAG KOLLA? HUR, VAD KAN JAG SJÄLV GÖRA, FINNS BILDER PÅ RIKTIGA L-ARMAR, etc. Pls help. Har någon haft dessa problem på nämnda modell 00/03:a?
denilsson
318i -99
Titta på mitt inlägg om spindelleder som jag satte in igår.

deNilsson
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Gör en Insp II om det inte är helt fel i "intervallet", då går dom ju igenom det mesta. Om inte så bör du ju låta någon titta/känna som är kunnig...

Kan meddela att jag inte fick någon goodwill att byta mina länkarmar när jag frågade, min har gått 9500 mil. -Micke R- nämnde att denna garanti förlängdes till 10000 (och bmw står för materialet i detta fall) men Bmw-solna hävdade 8000 mil (5år). Too bad for me... För kostnadsfritt byte gällde 3år och 8000 mil.

Ps.
Lite som du kanske bör kolla efter:

Bakaxel, oljud?
Växellåda, oljud..?
Länkarmar, känns det glappt eller dålig styrrespons?
Fläktmotstånd, hmmm. Denna är nog svår att kolla. Vet inte riktigt.
Sätesvärme, funkar den helt ok?
Spolarvätskemotorn, bra tryck ?

Länk
AP
188
APPCON
MB CLS55AMG
Tack för hjälpen. Först hade jag en M-test bokad nästa vecka men idag lovade BMW Smista (Stockholm) ta in den nästa vecka för en kontroll före Bilprovningen den 14:de. Få-la-se hur "good-will:iga" de är.
Thall
328Ci 00:a
Sök på GOODWILL under "alla forum" - här finns en hel del att hämta! Eré din 00:a? Länk
Lasseman3
Ang. fläktmotståndet så märker du det genom att fläkten får ett eget liv. Den kan varva upp utan att indikeringen på displayen visar någon förändring av varvtal. Om än du väljer att styra den manuellt så lyder den ej.
Jag fick byta mitt motstånd efter ca 1 år, sedan har allt varit OK!

Mvh /Lasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.