AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
455

bensin pumpen E46

Berco
Tjena grabbar.

Det hörs ett surrande ljud från bensin pumpen(tror jag)
Samma surrande hörs när jag har vridit om nyklarna till tändningsläge,det hörs i några sekunder sedan blir det tyst.
Men när motorn är igång så hörs det hela tiden,låter det så på era e46:or ??
Bilen har nyligen varit inne för inspection1 så man tycker dom borde ha anmärkt på det om det lät konstigt.

fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Det låter het normalt tycker jag. Alla bilar/hojar jag har stött på med insprutning har betett sig så. När du vrider om nyckeln så arbetar pumpen upp trycket i systemet, sedan stängs den av tills du startar upp motorn, då skall den gå hela tiden för att hålla ett konstant tryck mot spridarna. Tycker du att den låter mer än vanligt kan den ju vara på gång att ge sig, men knappast på en 01:a. Det är nog bara hjärnspöken ;) I en 89:a finns det många ljud som kommer och går, tro mig...
Berco
fartoflakt:du har säkert rätt,det lätt inte så på min golf III det var därför jag blev fundersam.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Du sa att den surrar när motorn är igång. Detta är just vad som hörs på pumpar som börjar bli dåliga (min E36:a lät så). Den ska ju inte låta så att den störs när motorn är igång, då tycker jag att du ska be verkstaden kolla på det..

Länk
Hur gick det med din E36:a då? Gick den pumpen sönder till slut? Jag har nämligen också detta vinande ljud som nästan överöstar motorn sedan mer än 1,5 år tilbaks....undras när den ska ge sig? Jag börjar nu bli lite orolig eftersom jag tyckte mig märka ett par konstiga "ryckningar" i motorn för nån vecka sedan...det kan ju iofs vara något helt annat som orsakade det...?
Berco
det är ju inte så den överröstar motorljudet men står man vid höger bakhjul så hör man att den surrar.
Ska ta en sväng till BMW höra va dom säger,tråkigt om den måste bytas redan efter 5000mil
Berco
Var inne å hörde med BMW,dom sa att dom inte går helt tyst..
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

KAN vara så att bensinfiltret blivit lite "täppt" därav ljudet...Mina pumpar i E28:orna låter i princip ingenting(lätt surrande om man anstränger sig).

Tycker som du att en pump som endast gått 5000mil inte skall behöva vara slut iaf..Men om du irriterar dig på ljudet så prova att byta bränslefiltret som första åtgärd..

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.