|
|
|
|---|---|
RoKKa |
Har problem med asc´n den fungerar helt perfekt när jag nyss har startat bilen. Men efter några minuters körning går det ej att slå på den händer ingenting när jag trycker på knappen och den spinner på båda hjulen.Om det är någon som har haft liknade problem skulle jag vara tacksam om jag fick hjälp! |
Svärd |
Slår du på den när du trycker på knappen?? Jag tror att jag stänger av min då och den spinner hejdlöst!! Men det kanske är annorlunda på 750... //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
|
Gissar på glapp i nån sensor. Automat är bekvämt |
|
|
Hade lite problem med min när nivån i servoljeburken va låg kolla den ! |
|
|
det ska lysa i knappen när det fungerar. När ASCn ingriper så ska knappen börja blinka. jag har problem med min men med helt andra symptom än vad du har, däremot så kan jag rekomendera att fixa den för det blir så mycket enklare att köra dessa bestar med antisladd :) Det är kul att sladda kring också, men inte när man har bråttom med familjen till sälen :D |
|
Nissen |
På min var det knappen som var trasig, men den gick ej att koppla ur, låg i jämnt. Den jobbar väll ihop med abs sensorena, så i såfall är det en sådan som inte fungerar. |
RoKKa |
Läste att man skulle kunna kolla vilken sensor som var trasig om man bromsade höll in asc knappen och vred tändningen till läge två.Asc knappen skulle då blinka en gång för högerfram osv.Den blinkar dock ingenting!Ingen blinkning inget fel ,men det är det.Läste också att man kunde få fram felkoder på färddatorn om man har tändningen i läge tre och trycker gasen i bottnen och släpper den helt fem ggr.Någon som provat detta? |
RoKKa |
Fortfarande inte hittat felet.När jag startar bilen fungerar asc som det ska men efter enhalv till en minut tänds asc lampan.Blir samma sak om jag står still på tomgång det tickar från motorrummet med jämna mellanrum.Precis som det är något som försöker slå till.När asc lampan tänds tystnar det vad kan vara fel? |
|
På min bil så är den påkopplad hela tiden ända tills jag trycker av den på knappen och då lyser lampan vilket betyder att den är urkopplad. Så standard är alltså att den är inkopplad hela tiden tills du själv trycker av den och lampan börjar lysa. Mvh kwthai |
|
|
har du elektriskt gasspjäll? eller med vajer? Det finns en tråd där killen hade den mekaniska variante och hans ASC kärvade ihop. Han plockade ner mekanismen och smorde den, så funkade allt som det skulle |
|
| 750:in finns väl inte me mekaniskt spjällhus...!?! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.