|
|
|
|---|---|
|
Jag var på min första besiktning med min bil härom dagen. Fick en 2:a direkt på vänster spindelled. Bilen har gått 3900 mil. Bilen är ju nästa ny. Jag blev lite förgrymmad och åkte till BMW-GBG, där sa de att även om garatin har gått ut så kunde de stå för materialet och jag skulle då betala arbetet. I och med att de betalar något så visste de mycket väl om problemet även fast de inte ville erkänna något. Jag tyckte det lät okej till och börja med....MEN sen säger dom att de måste byta på båda sidor för att det har kommit en ny konstruktion på spindelleder och länkarmar. Jag får alltså betala arbetet för båda sidorna fast jag egentligen bara har fel på en sida. Jag tyckte detta var helt fel så jag gick vidare med detta till garantiansvarig för Sverige där jag fick ett blankt nej. "Sådana är reglerna". Jag tycker detta är helt sjukt. Är det någon som har någon erfarenhet eller har hört detta förut för att jag vet att inte jag är den enda BMW-ägaren med svaga spindelleder. En varning till alla dom som har BMW (e46)där garantin snart går ut. Undersök glappet!!!!. Arbetet ska gå på 2500 kr deNilsson | |
|
Ta det erbjudandet, bärarmarna kostar ca 2500kr/st i materialkostnad! Med de nya bärarmarna slipper du oroa dig för att bärarmsbussningarna ger upp i förtid (klen kosntruktion på de första årsmodellerna!). Finns ett par trådar om detta, använd "sök inlägg" så hittar du dem. Här är en av dem: Länk Mvh |
|
|
BMW har typ alltid haft problem med sina spindelleder. Mvh Johan |
|
|
denilsson: Jag har haft dylikt bekymmer som du, dock inte spindelleder. Vg se tråden som jag la in: Länk Visst tycker man att en så pass ny bil ska hålla utan några större reparationer!!! Har haft en Audi A4 och fått länkarmarna samt bromsskivorna fram bytta på garanti men annars har bilen gått som en klocka!!! //DK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.