AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
856

Bmw 325 e30

Jag har tänkt att köpa en bmw 325 e30...
Vad ska man tänka på? Vad är vanliga fel.
Hur mycket ska man ge.
Jag hade tänkt att ge typ 20.000-25.000kr.
Skulle va väldigt tacksam om hjälp.

an
74
ante318
325ik -87
TJa! tänk på att absolut inte ge mer än 25 för en väldigt fin 87:a.. ska du ha en 88:a så kan du ge minst 25 för en fin.. En 87:a utan nåt extra ska du inte ge mer än 20 för. Kolla om kammaxeln är bytt det är ett +..
Kom ihåg att det alltid går att pruta på en 325:a och de flesta vill ha överpriser. Jag finns på ICQ uin: 147334567 om du vill ha hjälp med nåt/lycka till annars!/Ante
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag köpte min 88:a för 20k för två års sen. 22k mil.
Den fungerade alldeles utmärkt och gör fortfarande.
Kamaxel, rost runt baklucka å framskärmarna, kolla oljeservice. Mer behövs egentligen inte. Ja kolla så att inte bilen blåryker och är allmänt sliten.
Resten är standardproblem som du får på vilken bil som helst!
Pa
100
Pakkanen
325i -88 Royalblå
Om du köper en 88-89 ska du kolla topplocksbultarna. De ska vara av torx-typ. De vanliga 6-kantiga är tydligen för veka.
Tackar för all hjälp!

Tjena!

Försök också kolla upp de föregående ägarna om det går. Har den varit ägd av många unga människor så finns det ju en liten risk att bilen fått kämpa på lite högre varvtal. Du kan ju också kolla om den är importerad eller svensksåld. Finns där servicsbok mm. För övrigt är det en grymt rolig bil. Går nog inte hitta nåt så kul i den prisklassen.
Lycka till med köpet!
Krizzly
Tjena!
Köpte min 325i -90 för 30.
Och den går som en pärla har haft den i 1 år snart.
och inte behövt göra någonting på den. Den har iof bara gått 14500 mil då. Men jag rekomenderar dig att köpa en 325:a. Roligare bil att köra får du leta efter!!

BMW är ingen bil. Det är ett Underverk!!!
Hej igen!

Är det nån som har något förslag om vart jag kan hitta en 325 till bra pris?
Typ som "gulatidningen".
Skulle vara väldigt tacksam om hjälp.
Jag är ute efter en 325IM från typ års 88-90.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.