AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.064

M5 e34 nivåreglering med problem.

ozzyo
Hej.
Har precis köpt mig en M5:a -91:a med lite fix som jag ska ordna i vinter och undrar om någon vet om man bara kan ta bort originalnivåregleringen bak eftersom den läcker på vänster sida, har för mig att det är dyra stötdämpare det där så jag tänkte sätta dit bilstein runt om istället, sedan undrar jag om det är samma system till styrservon som till nivåregleringen, måste jag täppa igen någonstans isåfall?
Tack på förhand.
Micke.
ozzyo:

Orginaldämparna kostar 6500kr/st...=(((
Jag vill ha bort min EDC,så jag kan montera Bilsteindämpare runt om..
Vet inte hur man gör då?
EDCn är kopplad med styrservon..

Har fått pris på Bilstein dämpare med K.A.W fjädrar runt om..
Skall förmodligen montera det under vintern...om det finns något bra sätt att montera bort EDCn.

// Bengan

Stummt är inte dummt!!!
Pa
23
Pastorn
740IA -93
Halloj, jag ställer mig också till denna skara som vill ha hjälp med detta.

/Pastorn
An
33
Användarnamn
E28 528 -83
924 Carerra GT
Tunga ekonomiska poster det där..
Riktigt synd bara att ta bort en sån
fin anordning! Hände det mig skulle jag
byta till nya orginal direkt(Även om det
skulle innebära ett banklån/rån..:)
MVH / fredde
Flera har sagt att man kan ta bort EDCn.
Man skall tydligen koppla förbi varje dämpare..genom att koppla ihopp slangen som går till dämparen och slangen som går ifrån dämparen,tror alla förstår....men jag vill ha bort alla slangar för gått.

Undrar om man kan bygga om det vid servon direkt...ingen som vet.

Skall kolla på det under mellan dagarna nu...sen åter kommer jag med svar...

God Jul alla BMW åkare.

// Bengan

Stummt är inte dummt!!!
ozzyo
Bengan:
Tack så länge, ska bli intressant att höra vad du kommer på, vilket pris har du fått på fjädrar och dämpare, jag är oxå intresserad av det, vi kanske kan få bra pris om vi beställer mer än ett kit.?.
God Jul.
Micke.

Nivåreglering bak kan man "blinda"och använda andra fjäderben.Men det är ett skamligt ingrepp.Grabbarna på M skulle bli besvikna på dig.
Bengan: Har du kommit på hur man kopplar ifrån Nivåregleringen. Jag måste snart byta dämparna bak (innan besiktningen). Angående Bilstein Sprint dämparna, passar de i det gamla fjäderbenet bak (var ju inga problem när jag bytte fram) ?? Hur mycket mer än dämparen måste bytas ut?

Mvh
Patrik
Hur funkar nivåregleringen egentligen?? Jag har då ingen knapp eller nå sånt i bilen..

/Jimmy
Länk
BMW 735ia:

Du har endast i bakstötdämparna. De funkar automatiskt genom att föra in mera olja (tryck) då du lastar bilen. Detta sker så att bilen inte ser väldigt baklastad fasst du har 2 bodybuilders på baksätet och 2 kappsäckar i trunken.

MVH
Andreas
Ok.. jo det var det jag trodde..
Då det bara är mina dämpare fram som e i behov av byte så undrar jag om det är att rekommendera att bara byta fram?

/Jimmy
Länk
Det måste väll finnas nån som konverterat bort nivåregleringen bak och som kan tala om hur man går tillväga!?!?!??!

Mvh
Patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.