|
|
|
|---|---|
Dinod |
hej jah har köpt en 03 m5 jag får den i mars vad ska man tänka på när man körin den |
|
Du kan ju tänka på att släppa kopplingen innan du börjar gasa för fullt, men det gäller ju inte bara inkörningen. /T.P. |
|
|
Jag får gratulera dig för att du ska få en underbar bil. Första gången jag körde en så hade jag ett konstant leende från öra till öra. /T.P. |
|
|
Ta det lugnt med att varva motorn under inkörningsperioden. ///M vh Kalle H, BMW CS(syd)#5120 ______________________________ Länk |
|
|
Gratulerar till en säkerligen underbar bil. Har aldrig haft tillfälle att testa en sån. Har bara sett en sån live två gånger tror jag. Håll på att vrida av nacken och köra i diket när jag mötte en sån. Finns inte många sånna där jag bor :(( |
|
|
Dinod: Det står nog säkert några meningar om inkörning i bilens Instruktionsbok...det gör det iallfall i min instrbok.. |
|
|
Grattis till köpet av en underbart brutal men lättkörd ( nåja ) bil. Den spöar ju fortfarande RS6 och E55 i testernas slutomdömen när det gäller kördynamik och sportighet. ////////////MMMMMMMMMMMMMMM. Inkörning;Max 5000 rpm de första 100 milen, tror jag. Å hur svårt blir de då??! Precis skitsvårt!! Instämmer även med T.P., släpp upp kopplingen innan du rör gasen. Annars får du byta den förstnämnda ganska snart = 10000:-! Har funderat på att byta min 00:a till en 03:a. När beställde du din? Stämmer det att E39 M5 skall sluta tillverkas i april - maj?? Den nya blir ju så dj**** ful!! Så helrätt och ha en fullmatad 03:a. Avundssjuk var bara förnamnet. Grattis än en gång. |
|
|
Ääää, va tusan, kör så det ryker! ;) M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
Men, "cidair" Ska du sälja din bil?!?! Den e ju nästan ny! Du får ju inte mer hästar för det. Hoppas allt e bra nere i K-vik! Anders M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
E39 M5 tillverkningen har blivit förlängd från mars till juni/juli tror jag. Under dom 200 första milen får du inte använda full gas, varva över 5500rpm eller köra fortare än 200kph. Kommer inte riktigt ihåg hastigheten men nåt runt 200 var det tror jag. Efter vad jag har läst så är detta väldigt svårt! (inte att köra över 200 utan försöka hålla sig under denna hastighet :) Det ska sitta en lapp på vindrutan med inkörningsinstruktioner åsså. |
|
|
Anders W: Den har ju snart gått 4500 mil! Ska man inte byta då? Tack för alla julhälsningarna. Speciellt Pirellikalendern 2003. Blåst eller, det var bara förnamnet!! Provade att köra utan DSC när det var snö och halt..... Man somnar ju inte i alla fall!! |
|
|
Den skall inte varvas över 4500 och inte köras fortare än 170 de första 200 milen samt inte varaktigt över 220 km/h de första 500 milen. Sedan bör man köra på varierande varvtal, dvs inte lägga sig i en fast fart på samma växel i 200 mil. Det står även ngt om full gas men var går gränsen mellan 99% full gas och full gas? :D |
|
Dinod |
tack grabbar för ert svar jag får den i mars så de är bara vänta och åka med min nissan 1.6 hahaha god jul på alla i dena klubb |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.