|
|
|
|---|---|
|
Är det bara att slå till eller? Tycker det är ett bra pris...kanske kan dämpa värdetappet något de närmsta året. import, svart, 9500mil, navi, tv, elstol nackdelar är att den saknar skinn, enbart BMW kassett... | |
| Det är en -00 | |
|
Låter som ett bra pris ifall bilen är i kanonskick och har all dokumentation osv. ________________________________________ Länk |
|
|
Ja, det finns full dok på den. Även nyservad. Skall titta på den efter nyår, men enligt bilder och ägarens lovord verkar den vara i fint skick. Jag har tittat endel på de tyska sajterna och med lite tur och mycket prut går det väl att få liknade bil för c:a 19500-20500euro. Lägger man till importkostnader och installation av larm o dyl. hamnar man aldrig under 190' iaf. Fördelen då är iofs att man själv har hela historiken från Tyskland till Sverige. En annan sak, vad ligger en CD-växlare på? Måste man ha BMW orginal eller är det alltid standardkopplingar så att vilken cd-växlare som helst går att koppla på? Tack för hjälpen. |
|
|
Hej! Det är väl mej det är fel på, men jag skulle vara LIVRÄDD att köpa en nyimporterad bil som är billigare hemma än de billigaste i Tyskland. Det finns ju ingen logisk förklaring till att den schysst bil skulle vara det, så uteslutningsmetoden säger att den inte borde vara schysst. Så kolla så momsen är betald, att mätarställningen stämmer samt att den är okrockad innan du köper den. Jag skulle M-testa en sådan dyr bil. Om bilen är schysst är det bara att gratulera, då kan du ju exportera den till Tyskland igen och tjäna feta pengar.... mvh Johan |
|
|
Tack för de tipsen. Momsen hade jag inte tänkt på... Jag skall kolla upp den ordentligt, har lite bekanta i Tyskland som kan ringa runt lite. Chassienummret kan man väl inte fiffla med, eller? Har man det tänkte jag kolla upp: Miltal Moms Betald Stulen? Service Krockad (hur kollar man det?) Något mer som kan vara värt att kolla? Tackar för er hjälp. |
|
|
Gör ett konditionstest, antingen M-Test eller BMWs egna test. De ser snabbt om den varit krockad. Har du kollat begagnatguiden här på BMWPower? Om inte - gör det, där finns det mesta man ska tänka på och hur man går till väga. ________________________________________ Länk |
|
|
Tack! M-test har jag gjort på min förra BMW. Tycker inte det är så mycket till test. Som en mer avancerad bilprovning, avgasvärden så som lambdavärden ser man på bilprovningen oxå. Vad innefattar en BMW test? Ska det vara en mer utförligare test än M-test? Vad kostar en sådan...bmw är ju bra på att ta betalt. Tackar för alla synpunkter, det är som sagt mycket pengar och man vill ju att det skall bli bra. |
|
|
-Wolv Schysst Roadster förresten.. |
|
|
Johan 328i<< Momsen följer väl inte bilen om den inte skulle vara betald.Det åker den på som står som reg. köpare när bilen köptes i Tyskland.Det var än härva här i trakterna med en "importfimra" som inte betalde momsen i Tyskland,men dom som köpt bilarna av firman i andrahand kommer ej att bli ersättningsskyldiga.Även om du köper en bil obesikitigad och besikitgar den själv och står som förste ägare,så ska du ändå inte bli ersättnigsskyldig.Det är alltid den som köper bilen som ska stå för momsen. Även om firman går i konkurs så skall,enligt RSV,momsskulden inte följa bilen. Köper du bilen som privatperson,så kan du inte ens dra momsen på en bil,utan du måste ha ett förtag. Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99...R.I.P |
|
|
Ja, det spelar ingen roll om man köper en bil i Sverige som är momsad i Tyskland. Firman som köpte den får betala! |
|
|
Vad bra, då är det väl bara att köpa! mvh Johan |
|
|
Håller med om att priset är för lågt för att allt skall stå rätt till...Bilen skulle vara lättsåld även 200.000:- i Sverige... Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99...R.I.P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.