AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
428

Lätt fråga ang chipp

sv
15
svenne
325 Coupè-93
Jag har tänkt att chippa bilen men hört att tex, när man ska göra en omkörning blir det en fördröjning när man stämplar innan den sticker iväg. och jag har ferrita på och undrar om jag får extra hk vid trimmning tack vare ferritan.
Aldric
Om du får en fördröjning vid gaspådrag pga chipet har du nog monterat i ett från Estrella ..

Skämt åsido, det där är nog bara påhitt. Ditt avgassystem kommer nog tyvärr att ge dig max 1 hk, men du får ju iaf ett skönt ljud.

God Jul :)
sv
15
svenne
325 Coupè-93
Ok tack! hur mycket mer soppan drar den, jag e ung och känar dåligt måste tänka på ekonomin. pajar bilen lättate också
Svenne, den ska inte dra mer soppa för det . I teori så är det tvärtt om, den ska dra mindre.

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
ant
de flesta chip är optimerade för 98 oktanig bensin. det kan vara värt att tänka på om du har ansträngd ekonomi. men precis som Z3c 4 ever säger så ska en chippad motor dra mindre soppa vid normal körning. dock så har jag märkt att efter att jag chippat min motor så har soppa förbrukningen ökat, men det beror nog mer på att jag har utnyttjat slaglängden i gaspedalen mer än tidigare.
vid normal körning har soppaförbrukningen varken ökat eller minskat märkbart.

=====
Länk
mase
som sagt,den kommer troligen dra mindre.frågan ang om den går sönder fort skulle jag säga d bror på dej,chip e inget turbo.

blixter och dunder....
magiska....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.