AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
980

Stereobygge i E28

Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Är det någon som har slängt i nån lite kraftigare stereo i en e28 ? Någon som har fått i större högtalare fram än de 3x6-tum som sitter original?

MVH Niklas
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
5,25" med distanser , att sätta dom vid fötterna låter oftast bäst men jag satte mina i dörrsidorna då jag har delningsfiltret där dom gamlahögtalarna sitter
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Jag köpte igår på MDS ett framhötalar kit och 6x9:or för 1898:- (1800:-) bestående av 2st 5,25":or , 2st diskanter runda små saker och 2st 6x9" fanatic heter dom och 2 delningsfilter (där man kopplar ihop diskanter och 5,25":orna sen kabel till stereo om du inte visste)

om jag säger så här jag har också nå skit vid fötterna typ 4x6" eller vad det nu är Saera eller så hette dom men eftersom jag skulle bli tvungen att köpa distanser så sket jag i att sätta dom där utan hedde delninsfiltrer där och satte tillbaka gallret från gammhögtalare för att skymma dom och skrikarna hedde jag på intrumentbrädan en i varje hörn och gömde sladden i listen sen plockade jag ner dörrsidorna och tog bort skräpbehållarna eller vad det är på dörrsidorna och sticksågade ut ett runt hål och jag hade så tur att dom inte tog i fönsterhissanordningen när jag satte dit dom i dörrn ! det blev jävligt bra ljud... idag väntar den stora utmaningen då jag ska såga i hatthyllan som är i plåt... jobbigt..

annars kan du ju alltid köpa 4,5" framsystem fanatic och sätta där original sitter borde passa utan problem... men 5,25" låter bättre !

suck hade bara ett järnblad till sticksågen ! har gjort ett hål men sen gick bladet av... måste sticka iväg och handla =) men bra blir det
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Det är 4*6" fram om du köper MDS classic för 450/paret så får du ganska bra ljud.Det där med att såga tycker jag låter plågsamt för en gammal fin e28:a
viktigaste är väll att det låter bra inte att du ska kunna spränga dina trumhinnor?
Mvh Ricke
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
jo jag vet men jag gjorde det ordentligt så det blev snyggt sen satte jag dit en gummilist runt om där jag sågat också !
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Hej!
Kul att ni svarar på inlägget, även om det är ett år gammalt =)
För ett år sen var jag dum och mätte fel, klart att högtalarna är 4x6 tum (och inte 3x6 som jag skrev).
Jag ska försöka bygga egna dörrsidor med plats för 5,25" högtalare, ska bygga nåt i trä. Tänker inte bygga om originaldörrsidorna iaf.
Samma sak gäller hatthyllan, inga hål i den inte.
Dom säljer ut 15"-Lanzar-basar på BRL nu, tänkte slå till på en sådan!
I min hatthylla ska jag ha originalstorlek på högtalarna.

Jag lovar att inte spränga några trumhinnor!

Kör försiktigt!

- Nobody is perfect, but my car is -

MVH Niklas - Uppvuxen på E28 - ICQ: 85989541
Jag har slängt ut mina 4x6 högtalare fram och fixat 5.25 tums istället.Då måste du såga ut podium som 5.25:or ska sitta på ...Oftast får man en liten ritning om du köper ett sats med 2 burkar som du har när du ska såga ut passande podium.Glöm inte att mäta hur djupa 5.25 äör så att dom får plats o så där..Helst under 60 ska det va.Sen har jag satt 2 små diskanter på sidostolparna. Jag kan garantera ett mkt bättre ljud.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.