|
|
|
|---|---|
|
var ute och installerade relä och lite kablar till dimljusen, det blev skitbra (bilder uppe i veckan troligen) men så när jag var klar med arbetet så satt jag i bilen för att testa ljuset, och då lös "Motoröl" på checkkontrollen...ngt som gjorde mig upprörd :) drog upp oljestickan och konstaterade att nivån var mittemellan markeringarna, dvs oljenivån var bra...alltså måste givaren ha gett upp...min fråga är: var sitter denna, är den lätt att byta och vad kostar den ? tilläggas skall att bilen kördes senast igår vid 17.00-tiden, så motorn var kall när jag kollade oljenivån. Jag startade bilen efter att jag kollat nivån, och den gick fint (körde dock inte med den, har inte tid). Jag var över hela motorrummet och drog kablar, så det är möjligt att jag kan ha stött till oljenivgåvaren, om den nu sitter i höjd med säkringsboxen :) jaja, nog från min sida..go jul ! "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk | |
|
den sitter på vänster sida under generatorn på sumpen. www.moffa.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.