|
|
|
|---|---|
| Finns det någon som har några tips angående vinterförvaring, jag har en M3 SMG -97. Vissa säger att man skall "palla" upp bilen för att spara däck o dämpare, stämmer detta? | |
BeeMWe playboy |
Jupp pallar du upp den så slipper du få däck och fälgar som förlorat form. En annan grej du kan göra om du inte orkar det är att flytta den några gånger om vintern så ändras tyngpunkten på däckena. Smeta på fett på sånt som kan rosta(lär inte synas med det oxiderar som resulterar i sämre skick efter några år) Vaxa den innan du ställer undan den. |
|
Det man gör är att pumpa i 2kg mer luft i varje däck så kan bilen stå på hjulen. Har en släkting som har några sportbilar och han gör det, det funkar perfekt. Och man kan få ut bilen om det tex. skulle börja brinna. |
|
|
Hade min M3 cab stående i vintras, pumpade ungefär 45 psi i däcken. Sedan skaffade jag en underhållsladdare som stod på hela tiden. Dessutom backades bilen ut ur garaget 1 ggn/tredje vecka tomgångskördes till 55 grader på oljetempen (alltså så att men ser att det händer nåt på mätaren). AC:n var alltid på, trots -15 ibland ;). Att man backade lite gjorde att man inte stod på exakt samma plats minskade risken för orunda fälgar (kör 225/40/18). Dessutom skall man se till att toppa upp tanken för att undvika kondens. Detta fungerade alldeles utmärkt för mig, hoppas det hjälper något. |
|
| Tack för alla snabba svar, utmärkt forum det här.... | |
| Mer... byt olja eller ha fräsch olja i motorn innan vinterförvaringen. Minskar att kox o annat skit får fäste... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.