AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
467

Omstart krävs för värme i kupen?

ja
135
jawen
BMW 750 -90 AL
Hej alla, skulle hämta min bil från verksta'n i dag efter snart 3 mån utan min käraste.
Vidderna av kostnaden efter stöldskadekrocken ska jag berätta senare i ett långt sammanfattat inlägg.
Mitt problem nu är att det kom ingen värme i kupen, fasten tempen var på normal."Ska till åre 2 Jan!!"
Tog isär allting då menar jag värmeventiler,någon solenoid väldigt nära värmeventilerna och även pumpen som hjälper till att driva runt dom 13 literna i systemet.
Allt var rent ock fint, men gummibäljarna på bägge värmeventilerna var lite trasig på ca 30% av cirkel-ytan, men dom slog fint.Den andra Solenoiden slog upp och ner perfekt vid test.
Men elektromagnet-pumpen som hjälper vattnet runt var död.
Ersatte den pumpen och skruvade glatt ihop min kära, men icke samma piss-problem kvarstod!!.
Jag får värme i kupen om jag har reglaget på fullt vid start= full värme, men rör jag värmereglaget under färd så kommer bara kall-luft.
Men vid omstart med reglaget på full värme, så är det full värme igen ??.
Kan även tilläggas att lampan i reglagen inte fungerar längre och att det klickar på förarsidan's reglage när den ställs på max eller på min, men passagerarsidans värmereglage klickar inte på fullt"hänger typ bara med", vet ej om den fungerar så eller om det är fel på något ??.
Finns det någon potensiometer som styr dessa ?? eller ska bara förarsidans värmereglage klicka vid min och max ? .
Fläktreglaget fungerar perpekt.
Tacksam för råd då jag läst alla gamla problem med värme på forumet och inte hittat något, förutom krets-kortet som jag kan möjligen kan tänka mig strular.

M.v.H JAWEN

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Det är bara förarsidan som ska klicka.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.