|
|
|
|---|---|
|
Bilen har börjat gå jävligt dåligt.Den går på helt för låga varv.Effekten är också gålig.Måste gasa upp till minst 2500varv\min för att de skall hända något.Med andra ord så går den dåligt på låga varv.Kan de vara rotor och fördelarlocket???Bränsle går det också åt helt för mycke. bränner ej bränslet som den ska. KickDown | |
jocker18@home.se |
låter nästan som min. funderar på lambda och kallstartsventil WmB SoundZ |
|
Var sitter kallstartventilen???? KickDown |
|
|
Min är likadan fast vid 4500 och uppåt ! =( men jag tror det kan hjälpa med en mappning då stiften var vita sist jag bytte... jävla skumt ! |
|
| Det kan vara katalysatorerna som givit upp. värt att kolla dyrt att byta. | |
|
GEN: 528 -86 har ingen kat :) ///M vh Kalle H, BMW CS(syd)#5120 ______________________________ Länk |
|
| Är mycket medveten om det! Men de andra tre har.Om du läser lite till så äger han även en 325-94.;) | |
Boki |
kolla alla spridare för leckage. kallstart vent sitter på insugsgrenröret längst ner i mitten mellan motor o grenröret. alltså lossa spridarbrygga maed alla spridare samt kör soppa pump så du får tryck spridarna får icke lecka. samma gäller kallstart ventilen. kolla oxå efter tjuvluft. hajde.......... |
|
Hittar inte kallstartventilen. KickDown |
|
Paap Reeder |
Hej! Vilket fordon talar vi om? MVH /// Paap R |
| Det är då inte mitt problem tror jag ;) | |
|
Paap: gäller en 528i 86:a KickDown |
|
Paap Reeder |
Hej! Då har vi att göra med en L-jetronic. Få se nu vad jag minns rakt av från min E 12:a?? På L-jetronic sitter en "3-armad" ventil - tillsatsluftsliden - under insugsrören. Den styrs med en inbyggd termostat - från kylvattnet - och skall anpassa främst tomgångsluften till motorn. Den skulle jag testa att den fungerar OK. Kommer just nu inte ihåg var kallstartventilen sitter. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.