|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en utrustningslista från BMW på en bil från 1994. Det står "915A Aussenhautschutz entfall". Med viss hjälp av begränsade tyskakunskaper och Babelfish kan man tyda det ungefär som "Ytterskalskydd utgår". Någon som vet, verkligen vet, vad som menas? Hälsar /Janne | |
|
Inte för att jag vet om det tillför något men Är inte 8xx och 9xx interna produktionskoder, kan minans fel... Var ngn diskussion om ngt liknande. Asken |
|
|
Min 540 har även den kod 915A med på utrustingslistan vilket måste innebära att vaxlagret som vanligtvis läggs på bilarna inte appliceras, min bil togs ut endast 6 dagar efter tillverkningen och stannade i Dingolfing som tjänstebil på fabriken. 915 på engelska deletion outer skin protection. MVH Stephan |
|
|
Intressant, tack för den informationen. Den här bilen är också tillverkad i Dingolfing och står just nu inte så vansinnigt långt därifrån. En möjlighet är alltså att den av någon anledning levererades vid fabriken... Mvh /Janne |
|
|
Janne: Kolla på denna... Där finns den med. Jag skulle vilja ha samma lista ( Länk ) på Svenska. Någon som vet var man kan hitta den? _____ Micke Länk Länk |
|
|
Jag skanar iallafall kod 975 på m in m5:a.. skulle sitta perfa! -=$¤CimmenpoweR¤$=- Ägare till 490 friska BMW hästar! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.