AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.348

motorvärmare, Vad finns det för nackdelar?

Sida 2 av 2
Be
24
Belker
M340i -21
Motortvärmare är i allmänhet på 550watt.
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Problemen jag har haft är att 2 st brann av pga fabrikationsfel på den serien. Inte kul att sätta i en motorvärmare 3 ggr i rad... Men nu funkar den finfint.

Sen har vi det här med isbildningen. Mina dörrar har böjts ut i hörnen fram pga isen som bildas när man har kupevärmaren på och det snöar och sedan blir kallare...

Men om man tänker på det så är det ingen fara. Helt klart skönt att sätta sig i en varm bil. Inte kul med kallstart vid -25 grader...

Min skrothög: Länk
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Patrik N: iofs betalar du elen själv, men en varm motor drar mindre bensin första milen och släpper ut mindre skadliga avgaser. Plus att motorn slits mindre när den är uppvärmd och startar så gott som garanterat. Så den elkostnaden betalar sig själv.

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Självklart,det har ju göra med sin egen hälsa också, inte bara bilens.Jag har en termostatreglerad byggfläkt 2,5kW igång i garaget hela vintern tex,fläkten går hela tiden men värmen med termostat ,visst det kostar en slant, men att få ut all fukt och bilen varm och torr är värt den pengen.Hade +13grader i garaget och -15 ute i morse när jag åkte till jobbet.Fast just nu blir den kall, har ingen motorvärmarplats på jobbet.Men det är inte många ggr jag åker bil till jobbet per år så då får det gå.MB190 som står hos Ericsson i Kumla mer än i garaget, där finns det ca 1500 motorvärmarplatser gratis till de anställda.Mycket av miljöskäl för att slippa tomgångskörningen vid rutskrapandet mm

MVH
Hasso
Länk

AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
jag har inte haft några problem eller negativa sidor med motorvärmare och cupevärmare,bara positiva tänk vaaa gooott ooo hooooppa in i en bil som är varm och gooooooo..
Goooood juuul på er
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.