|
|
|
|---|---|
|
Sitter och läser lite gamla inlägg här omkring och tycker mig se en negativ ton emot yngre personer med BMW!Spec åldern 18-20 är utsatt?Eller har jag helt fel? /It must be BMW! | |
|
Hej! Jag har inte märkt något specifikt, beror förmodligen en aning på hur man uttrycker sig. Tråkigt om det är så. Jag är 19, 20 i mars. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
man får väl en liten snobb stämpel om man är student och kör en fin BMW till skolan...speciellt om man kommer i en 318iS-88 eller hur "immer"... /Henke BMW CS #5075 |
|
| Gamlingarna vill väl väldigt gärna ha rätt eller? ;) | |
|
Tror inte att det (i vanliga fall...) beror på nedvärdering. Dock finns det skillnader på hur folk i olika åldrar uttrycker sig. Tycker personligen att detta forum är ovanlig trevligt. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Håller med Kristian, de oseriösa får ofta något att bita tillbaka....kan upplevas som nedvärderande syn eventuellt. /Simon |
|
|
Halloj! Jomen visst tycker folk att det är snobbigt att åka bmw, även om det är en 316 från 91 tex.... Jag är 17 nu och fyllar 18 i början av nästa år och råkade nämna för några av mina lärare att jag hade spart pengar och tänkte köpa en bwm 3-serie (e-36) tills dess, vilket jag fick till svar : "nä så mycket pengar kan du väl ändå inte fått ihop grabben, nöj den med en Volvo 850 eller nåt sånt istället !" Då har man koll på vad man snackar om, Volvo 850 ligger ju fasen högre i pris i samma årsmodell... /// Nicke |
|
|
Henrik.A: Joo,det har man juh fått sig nåra kängor för!En del folk som tittat lite snett här hemma har jag märkt tyvärr oxå :E!Fan, bara för att man kör BMW ska behöva utstå avundsjuka? :/!Den är juh "nästan" som alla andra bilar :)! /It must be BMW! |
|
|
Jo,de är tråkigt att dom inte är så inne på bmw har fel syn på en bmw,visst är de en speciell bil...men de är ju ingen superbil som ingen ungdom har råd med... men på samma gång är de rätt kul också,att man märks... sen till de här me negativa inlägg till ungdomar,har inte märkt nåt själv,är 18 år! kan ju vara så att en del av dom yngre som precis skaffat sig en bmw å tror sig kunna jätte mycket,men i själva värket inte gör det... |
|
|
När jag köpte en 735iA -88 för 20000 kr i höstas blev många på skolan uppmärksamma och frågade vad den kostade. 150.000 kr, sa jag, och ingen misstrodde mig hahaha ;) Givetvis sa jag till NÄSTAN alla efteråt vad den egentligen kostade ;D Det där med avundsjukan beror på att folk utan minsta kunnande om bilar tror att en BMW kostar skjortan. ______________________________ Mvh Tomas Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
JohanOS |
Å andra sidan är det väl till vår fördel att folk tror BMW är dyrare än vad dom egentligen är? :-) Enligt mig är det bara roligt :) |
|
tompas; Kunde du inte krängt bilen till någon på skolan för 120 000:- ? ;) Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
JPM |
Det negativa som jag ej heller sett så mkt av här beror inte på avundsjuka då vi ju alla här på forumet är BMW älskare. Jag tror snarare att det negativa vad gäller de yngre beror helt o hållet på attityd när det gäller körstil. Det är ofta inlägg såsom..spöa Saab..Ja e snabbast vid rödjusen i Kramfors....Vilka bilar gasar ni ifrån o.s.v. Kan tänka mig att det är detta som ev retar folk då det oftast är körsättet som som sticker i ögonen på folk. Är själv 33 o börjar mer o mer uppskatta en mjukare körstil med vetskapen om att jag vet vad som finns under huven...men visst fan vi är ju alla unga till en början. Har lekt som en galning ja med...men kostnaden för leken i slutändan med verkstadsräkningar, avåkningar osv avskräcker mer idag än förr :-) God Jul på er Bimmers Juan Pablo Montoya For President |
|
Hej immmer: Har inte märkt ngn nedvärderande syn på andras inlägg, det finns verkligen duktiga killar på detta forum som kan en hel del om bilar. |
|
|
Immer, Menar du från oss här på forumet, ute på stan eller helt allmänt? Det är nog som JPM säger, hur vissa beter sig på vägarna. Detta gäller självklart inte bara "18 åringar". Visst, har man en BMW så kör man ju lite tuffare och använder det som finns under huven. Det är dock också viktigt att använda det man har mellan öronen. Alla har ju rätt till sina åsikter så om någon skriver något "nedvärderande" om någon så är det bara att skjuta tillbaka. Det gör jag:=) Ps! Jag är bara 24 och anser mig också som en "18-åring". //Johan God jul alla. |
|
|
visst är det så att folk tror att en bmw, oavsett skick och modell, automatiskt kostar multum, säkerligen flera miljoner :) som tur är finns det folk som förstår sig på bilar, och vet deras värde.. men visst, när jag köpte min beemer och visade den för kompisarna så blev ju reaktionerna "hur fan har du råd med en bmw?" och "den måste kostat mycket, för den är ju fin" jag bryr mig inte om vad andra tycker... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Jag kan säga att jag kan reta mig på en del yngre forumdeltagares språkbruk. T.ex att det i tid och otid skrivs "juh". Vad betyder det? Menar ni "ju" är det ett oförsvarbart slöseri med bmw-powers h-förråd och jag uppmanar er att genast upphöra med detta! Vi gamlingar kan ju behöva skriva *öftledsoperation nån gång. Ja*a, nu tog dom slut, det var det jag var rädd för. God *elg! //Magnus |
|
| Minns min pappas silvergrå 520-89:a. Det var inte så länge sedan. Det var jag och brorsan som promtade att det är klart du ska ha en BMW. Han kör i tjänsten då han är säljare och behöver en bra bil. Pappa var först skeptisk mot BMW men nu har han "avverkat" snart 3 stycken. Hursomhelst, den gamla bilen var ju SÅ fin. Jubileums modell av nåt slag, kompisar trodde den var max 2-3 år gammal. Detta var 1998 och bilen var ju då 10 år gammal. Det är nog så att "normalt" folk som ser en BMW tror det är bland de dyraste bilar som finns. Företag vägrar mer eller mindre att ha BMW som tjänstebilar TROTS de inte kostar mer än en ny VOLVO. Fortfarande sticker det i ögonen på vissa okunniga när de ser en BMW. Det är värre med Mercedes dock, ägarna där har mer problem med folk som repar bilarna och irriterar sig på andras framgång/intresse. Det ni | |
|
Det jag fick reaktioner på var i första hand inte inköpspriset, utan hur jag hade råd med försäkringskostnaderna. Att vissa har negativa åsikter om yngre förare är inte precis någon överraskning. Lika lite som yngre förare tycker till om äldre förare och hur de ibland beter sig ute på vägarna. |
|
|
Johan78: Menade i första hand folk här på forumet!Det är ju sant att det finns rötägg överallt :/!Ska försöka anpassa mig så mkt till det "vuxna" språket så jag inte retar upp för mkt :)! /It must be BMW! |
|
Tigerr |
immer: Nääe, gör inte det! Vi har väl rätt att vara ungdomar? Och vi ska väl bli respekterade ändå? I dessa tider av jämställdhet då det tom finns kvinnliga jurister, diplomater och MILLITÄRER! ;) Tigerr |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.