|
|
|
|---|---|
|
Vad går det främre remhjulet till på M3 3.0, det närmast kylet alltså. Blev väldigt fundersam då jag fick se att mitt inte hade nån rem på sig.... Mvh. Robban Johansson | |
|
antagligen går det till AC:n.. Men jag vet inte säkert. Om AC:n fungerar så är det ju uppenbarligen inte det.. |
|
| Det går till luftpumpen och AC:n, har du ingen AC så går det bara till luftpumpen, det kan ge någon extra häst att köra utan luftpumpen men jag tror att det blir sämre avagasvärden vid framförallt kall motor. | |
|
Ok, AC finns det... har dock inte hunnit testa den pga. vinter när jag köpte bilen... får hänga på en rem där då..... Mvh. Robban Johansson |
|
| Använd ACn ibland även på vintern om du vill att den ska fortsätta fungera.... | |
|
OK! Mvh. Robban Johansson |
|
|
AC:n fuktar och immar av mkt effektivare än (vanlig) luft... Länk |
|
|
På vintern borde man nästan använda den mer än på sommarn.. I alla fall lika mycket, det är en mycket bra av fuktnings metod.. sedan behöver packningar i kompressorn röra sig hela tiden för att inte torka ur. |
|
|
Ok, min har förmodligen inte varit inkopplad på ett tag... = kass då...... =( kanske..... Fan va surt, vad kan en ny AC kosta... Mvh. Robban Johansson |
|
|
Så kan man inte säga, du får ju prova den och se om den fungerar.. Har man tur så klarar den sig.. Det behöver inte bli så dyrt med en ny kompressor..OM den nu skulle vara sönder.. Jag vet inte om man kan öppna BMW:s kompressorer och byta packningarna, annars är ju det nog ett bra alternativ. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.