AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
413

nerplockad bil behöver motor! men vilken?

Visa användare
61
TraSheD
320tic -88
316tic -89
325im cab -92
min 320 är numera nerplockad i molikyler för allmän översyn och lackering. har byggt bur och pulat lite ivändigt på bilen så nu är det dags för motor installation innan den ska iväg på lack i vår. jag har lusläst hela forumet och den motorn jag ville ha påstår dom är för tung? 535 från en e34! är inte typ 528 motorn från e28 baserad på samma block eller är den motorn lättare? vill ha tipps ganska snart för jag räknar med att kunna ha en motor att lyfta i efter nyår.
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Jo de är i princip samma motor. Om du ska besikta bilen och köra med den på gata är mitt tips att du försöker hitta en 2,7l m20 motor.

MVH David Öfverdahl-Forslöf
BmwCS #4984
Visa användare
61
TraSheD
320tic -88
316tic -89
325im cab -92
inga problem att besiktiga med 535 motorn. vet minst 2 st som besiktat med 535 motor utan några problem.. gör man det bara seriöst så att det inte syns att man bytt motor så tänker dom inte på det..
dom eller den som jag vet har haft en e30 med 535 motor sa att hans var riktigt rolig och att det inte var några problem med motorns vikt mer är när man körde på bana då den var ganska så ostadig i nerbromsningarna och ville understyra ganska så mycket.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.