AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
588

BMW 750 -95

Scheckheft
Hej, här på börsen finns en 750 till salu. Vad tror ni om priset. Begärt är 149 000:- med 16 tums. Ska kolla på den ikväll.
Länk

/Scheckheft
Länk
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Verkar bra, men ska du inte ha 20 tummarna?

Jeppe

A real gentleman never travels with less than twelve cylinders!
Si
123
Sigge
745D E65 -07 Voll
Var uppmärksamm på milen!!!
9400 mil och redan omlackad!!! Det låter ju inte speciellt troligt.
Nja behöver inte vara illa Sigge, men klart en varning, man skall nog ta reda på orsaken till omlackeringen

Men 149 låter väl OK om den hålle rvad annonsen utlovar
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Om miltalet stämmer så är väl 149.000 inte fel pris. Men det är i alla fall en snart 8 år gammal bil. De flesta 750i -95:or man ser ut i annonser brukar ha gått mellan 15-20.000 mil, är då ligger ju priserna lägre.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!
Scheckheft
Hej, även jag blev konfunderat över miltalet. Ska bli intresant att kolla upp. Till omlackeringen finns en god förklaring (stenskott motorhuv + framskärmar + repa inkl lite ytrost bagageluckan + nedlackering + pedant ägare) Kollade även med lackeraren som utförde jobbet. Uppgifterna stämde. Ska kolla bilen ikväll (blev inget igår). Är inte i trängande behov av ny bil och ska vara noga vid inspektionen. Om intresset finns från min sida åker jag till BMW för kontroll. Priset borde vara förhandlingsbart tycker jag. Det saknas vinterdäck.
Jesperado: 20" är inte i min smak :(
Gasar-Magnus: Ron Jeremy - lever han? ;)
Återkommer med rapport när jag har kollat på bilen

/Scheckheft
Länk
Scheckheft: du får väl kolla läget med gamle fine Ron på hans hemsida...
Inga vinter däck på en bil i Luleå....hmmmmm men snygg är den och mycket godis i den, 149 000 med vinterhjul låter ju som en solklar affär för min del iaf..
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Om du inte vill köra med 20" själv borde du kunna få med dessa i affären, sen sälja dom med vinst till tredje part. Så kan du räkna ned priset på bilen 10000:- kanske...?

Jeppe

A real gentleman never travels with less than twelve cylinders!
dvs. Jeppe köper gärna dina oönskade 20"...*hahaha* ...
Scheckheft
Hej, återkommer nu med en kort rapport. Det blev ingen inspektion av bilen! Gjorde upp med säljaren om två terminer, torsdagkväll = han kunde inte (skulle åka bort), fredagkväll vid sjutiden = inget svar hemma eller på mobilen trots överenkommelse. Vid åtta svarar sambon; hon har ingen aning om var han är. Jag låter meddela att jag inte är intresserad längre av att titta på bilen.
För mig är säljarens beteende inte seriös. Därmed är också bilen ointressant. Det finns fler E 38:or på marknaden och jag har som sagt inte bråttom med att skaffa en ny bil.

/Scheckheft
Länk
Skälvklart ska man inte acceptera ett sådant beteende ungefär som att man ska känna att man är jobbig för att man vill få sin bil reparerad på en verkstad och dyl. Den typen av beteende imponerar inte på mig iallafall.

/Simon
..och funkar det fint ringer han idag och fjäskar och bilen är din för 149 med 20" om det vill sig väl...

Annars är det som du säger det finns fler fiskar i havet....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.