|
|
|
|---|---|
|
Jag vet att den här frågan har varit uppe 100 gånger förut(ja, jag har läst alla tidigare inlägg), och jag blir väl lynchad för att jag drar upp det igen, men jag får det fan inte att funka: Jag stänger av all el, håller inne check control, och vrider på till läge 1. Först visas en massa data om bilen, sen lyser varenda lampa upp i panelen som en (h)julgran, och sen blir det helt svart. Men inget om språken... Skall man hålla inne ännu längre? Man får ju fan kramp i fingret. Detta försöker jag göra på min 525 -91, och det skall ju funka enligt alla uppgifter. Sen vill jag även ändra på min svärfars 528 E39, och det är ju lite motstridiga uppgifter om det övurhuvudtaget går att ändra själv på en E39. Finns det någon som har lyckats, eller måste man till verkstad? Det kan ju inte gärna vara så att det går på vissa bilar, men inte på andra...? /Johan Johan F | |
Deliq |
Har för mig att jag först vred till tändläge 1, sen höll in CC-knappen. Minns iofs inte till 100% M V H // Deliq ______________________________ Aktuellt fordonsbestånd: Länk nyligen såld: Länk *** Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss *** |
|
Länk Vrid till läge 1 och tryck in CC kanppen. |
|
| först läge 1...sedan trycka in knappen...sedan vänta...sedan vänta lite till..och slutligen så ploppar det upp ett nytt språk efter ca 10 sek.... | |
| ...rackarns.....ahlstedt hann före :o(... | |
| skevt...eftersom jag håller in knappen först och sedan vrider t läge 1. | |
|
Med läge 1 så menas alltså radioläget, dvs ett snäpp innan tändningen är påslagen? Johan F |
|
|
Du skall inte trycka in Check Control. Knappen för nollning av trippmätare så finns det en likadan knapp på högersida i instrumentpanelen bredvid hastighetsmätaren. Tryck in den och vrid till läge ett med nyckeln.Alltså ett snäpp innan radioläge. Anders G |
|
|
>Aners Willy: Knappen till höger om nollställningsmätaren är just precis CC-knappen. Och det 'är just precis den knappen han ska trycka in serru... God jul |
|
|
Jag tror många missuppfattar det och trycker på reglaget för stegring för färddatorn. Anders G |
|
|
jag tryckte in höger bakdörr, höll in farten och vred sedan ur bilen helt :S Vet ngn förresten om det går att få svenska på check control:en istället? Eftersom man får fram , tyska, eng. US, italienska, franska osvosv. Alltså då behöver man väl komplettera mjukvaran på ngt vis. Det är det jag undrar ifall det går..? |
|
Nadja |
har samma problem som dig johan...jag haj själv frågat samma fråga och efter en massa flummande har jag inte heller fått det att funka *Söker efter snygg vinge samt färddator till min 525a -91* |
Nadja |
jag har provat hålla in båda kanpparna jag har...när jag höll in check kontrollknappen...alltså knappen vid hastighetsmätaren fick jag upp bmw nummer och en massa annan info men jag såg ingenting om att ändra språk.. och jag har provat hålla in knappen som man nollar trippmätaren men ingenting hände då heller och det e dom enda 2 knapparna jag har.. *Söker efter snygg vinge samt färddator till min 525a -91* |
|
Jag har gjort det där några gånger och jag tror det var i den här ordningen: 1: Vrid på läge ett 2: håll inne check controllen länge tills ett nytt språk dyker upp. Automat är bekvämt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.