AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
807

Någon med E30 orginallarm?

Visa användare
41
Wahlsten
BMW 325 coupé -93
Brilliant röd
Jag har ett orginallarm på min 320 -88.. Man larmar av och på med en magnetnyckel. Ska larmdioden blinka hela tiden vid bagageluckan och förardörren? för mina blinkar bara i kanske 10-15sek sen slocknar dem. Ska det vara så? Sen undrar jag vart larmhornen sitter någonstans eftersom de inte tjuter när man öppnar utan att larma av! Men startspärren fungerar iaf så det går inte att starta bilen!

Skulle uppskatta svar och hoppas verkligen det finns ngn med samma larm..

Mvh Micke
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jag har också TouchGard på min bil. Om det är originalmonterat vet jag inte men jag misstänker det.
Min blinkar för jämnan när det är pålarmat. Men du har en diod vid bakluckan också? Det har inte jag. Har bara fram i rutan på magnetsensorn.
Min siren sitter i motorrummet mycket synligt på högersidan strax bakom fjäderbenet har jag för mig.
E(
47
E(30)rik
325i -89
325 -89 touring
Wahlsten:

Jag har också ett bmw originallarm där man för in magnetnyckeln i en hållare bredvid nyckelhålet på förardörren. Om man har larmat och inte låst dörren så blinkar lampan under regplåten. Om den lyser betyder det att startspärren är i. Lampan vid dörren är jag osäker på eftersom min inte fungerar. Men det ska väl vara samma princip där också. Jag har också undrat var dom gjort av med hornet på min bil, men man kan höra att det klickar under instrumentbrädan när man aktiverar larmet och inte stänkt dörren.

MVH Erik
He
46
Henq
320iM - 89
hej, har också orginal monterat larm med magnetnyckel
fast med lite annorlunda funktion, mitt larm aktiveras 18 sekunder efter att man har vridit av tändningen och larmar då hela bilen, även motorhuv och tanklock. men åter till ditt problem att inte larmet går när du öppnar dörren. är det samma sak på alla dörrar? jag hade samma problem förut och då visade det sig att det var dörrkontakten som hade ärjat, en ny kostade 19:- så det var ett billigt problem :)
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jaså min vinkling var fel. :)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag larmar på och av med vanliga nyckeln genom att vrida den till horisontalläge?!? Det lyser rött lite här och där konstant.
Lasseman3
Originallarm med magnetnyckel som aktiveras bredvid förarsidans lås:

* Efter aktivering av larm blinkar dioderna (både vid magnetlås och bak) 10-15 sek, därefter lyser de konstant 24 h för att sedan slockna.

* Vid avaktivering lyser dioderna medan magnetnyckeln sitter i och slocknar när man drar ur den.

* Larmhornen = bilens signalhorn (rätta mig om jag har fel...)

Mvh /Lasse
Visa användare
41
Wahlsten
BMW 325 coupé -93
Brilliant röd
Vad menar du med att de lyser i 24h för att sedan slockna??

mvh Mikael
Lasseman3
Wahlsten:
Dioderna lyser 24 timmar därefter släcks de, troligtvis för att spara på batteriet. Larmet är fortfarande aktiverat.

/Lasse
Visa användare
41
Wahlsten
BMW 325 coupé -93
Brilliant röd
Skumt det där eftersom mina slocknar helt efter 15 sek ungefär.. det måste ju vara något fel på larmet men det är ju lite svårt att laga själv kanske? Jag är ingen höjdare på el scheman och sånt=) får väl ta en titt på det i sommar kanske..

tack för alla inlägg och om det är ngn som vet mer om det här så är det bara att skriva!

mvh Mikael
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.